پاک‌آیین در نشست حقوق بشر آمریکایی:

تروریسم رسانه‌ای آمریکایی‌ها با کمک به داعش/ شیخ زکزاکی مورد کم‌توجهی رسانه‌های داخلی است

سفیر اسبق کشورمان در آذربایجان با اشاره به تروریسم رسانه‌ای آمریکایی‌ها در کمک به داعش گفت: حقوق بشر آمریکایی که برگرفته از قدرت‌طلبی است، در حال فروپاشی است.
کد خبر: ۳۵۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ - 03July 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محسن پاک‌آیین سفیر اسبق کشورمان در آذربایجان در نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی، تروریسم و تحریم» با اشاره به نام‌گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این تصمیم یک تصمیم هدفمند و راهبردی است که نباید نگاه تبلیغاتی و مقطعی به آن داشت.

وی گفت: تروریسم به عنوان یک رفتار ناپسند ریشه در مبانی اخلاقی آمریکایی‌ها دارد چراکه آن‌ها اصالت را به قدرت می‌دهند و هرکاری در راستای کسب قدرت را مشروع می‌دادند. آمریکایی‌ها حق را در غلبه می‌دانند. در این مسیر است که آمریکا به یک‌جانبه‌گرایی می‌رسد و به مخالفت با موازینی که خودشان تصویب کرده‌اند، می‌پردازند.

سفیر اسبق کشورمان در آذربایجان تصریح کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل را غربی‌ها و آمریکایی‌ها ساختند، اما وقتی احساس کردند در این شورا اسرائیل محکوم می‌شود از آن خارج شدند. درست وقتی که آمریکا به نقض حقوق بشر محکوم می‌شود از کمیسیون حقوق بشر خارج شد، چون معتقد بودند باید اسرائیل استثنا شود.

پاک‌آیین ادامه داد: وقتی یونسکو یک روز را به نام فلسطین از باب فرهنگی نام‌گذاری می‌کند آمریکا از این سازمان نیز خارج می‌شود لذا رویکرد آمریکا مبتنی بر مبانی‌ستیزی است و هر قدرتی را در این راستا مشروع می‌داند.

وی تاکید کرد: حقوق بشر به عنوان یک ابزار برای تغییر رفتار دولت‌ها توسط آمریکا به کار گرفته می‌شود و در همین راستا ۲۲ کشور دنیا از سوی آمریکا محکوم به نقض حقوق بشر محکوم شده‌اند. آمریکایی‌ها با تلاش برای قطع برق در ونزوئلا حرکتی ضد مبانی حقوق بشری انجام دادند. تحریم شرایط خاصی دارد، اما آمریکا کشور‌های دیگر را مورد تحریم قرار می‌دهد.

سفیر اسبق کشورمان در آذربایجان گفت: تلاش برای تغییر نظام‌ها و دولت‌ها با ابزار حقوق بشر یکی از دسیسه‌های آمریکاست. اما تروریسم رسانه‌ای امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته؛ در عصر ارتباطات باید شاهد آزادی اطلاع‌رسانی آزاد باشیم درحالی که آمریکایی‌ها مردم را در جهل رسانه‌ای قرار می‌دهند.

پاک‌آیین افزود: آن‌ها خودشان بار‌ها اعتراف کرده‌اند که طالبان، القاعده و داعش را تاسیس کرده‌اند و القاعده امروز یک گروه تروریستی جهانی شده و رسانه‌ها غربی در جهت تقویت این نوع تروریسم هستند. داعش در زمان قدرت داشتن، بیشترین مزدور را از طریق رسانه‌ها استخدام کردند درحالی که آمریکایی‌ها برای تامین منافع خودشان پیام‌رسان‌های ارشد کشور‌ها را قطع می‌کنند، اما اجازه به گروه‌هایی مانند داعش می‌دهند تا از این ابزار استفاده کنند و این یک تروریسم رسانه‌ای است و سعی می‌کنند اخبار صحیح در دنیا پخش نشود.

وی گفت: در همین روز‌ها اقدامات رسانه‌ای علیه ابراهیم زکزاکی صورت می‌گیرد، اما متاسفانه رسانه‌های ایران نیز کمتر به شرایط ایشان می‌پردازند درحالی که رفتاری که امروز با ایشان انجام می‌شود نقض حقوق بشر است. لازم است نهضت رسانه‌ای برای حمایت از شیخ زکزاکی شکل گیرد تا رسانه‌های آزاد از این روحانی دربند حمایت کنند. حقوق بشر آمریکایی که برگرفته از قدرت طلبی است در حال فروپاشی است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار