رئیس مرکز مطالعات فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در تبریز:

آمریکا حتی جرات آغاز جنگ نفتکش‌ها را هم ندارد

رئیس مرکز مطالعات فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین گفت: آن دورانی که آمریکا دست برتر در منطقه را داشت به سر رسیده و اکنون حتی جرات آغاز جنگ نفتکش‌ها را هم ندارد. فضای امروز فضای مقاومت و دفاع است.
کد خبر: ۳۵۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ - 03July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «پورجباری» رئیس مرکز مطالعات فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در همایش «آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر» با اشاره به پیشینه نقض حقوق بشری آمریکا اظهار داشت: اولین چالش حقوق بشری آمریکا با ایران به صورت مصداقی با کودتای 28 مرداد شروع شد.

وی گفت: با تصویب لایحه استبدادی کاپیتولاسیون مسائل حقوق بشری آمریکا و ایران وارد ابعاد جدیدی شد. این روال تا سال 67 و مذاکرات مربوط به جنگ ادامه پیدا کرد. فشار همه جانبه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی همزمان با مذاکرات افزایش می‌یابد و دخالت مستقیم در جنگ در قضیه جنگ نفتکش‌ها، ارائه اطلاعات نظامی به طور مستقیم به عراق، رویارویی ایران و آمریکا را شکل داد.

پورجباری یادآور شد: جنگ محاسباتی آمریکا علیه ایران آغاز شد ولی به سرانجام نرسید. آمریکا استراتژی خاصی به نام «شوک و بهت» در پیش می‌گیرد که بمباران اتمی هیروشیما و هدف قراردادن هواپیمایی مسافربری ایرانی با 290 نفر سرنشین قسمتی از سریال شک و بهت آمریکایی است.

رئیس مرکز مطالعات فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تغییر مواضع مقامات کاخ سفید بعد از هدف قراردادن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها هنوز نتوانستند این ماجرا را هضم کنند هزینه ساخت و آزمایش این پرنده بدون سرنشین از کل بودجه نظامی ایران بیشتر بود به همین خاطر سیاسیون آمریکا در حال تغییر دکترین نظامی خود هستند.

پورجباری تصریح کرد: ادبیات آمریکا همیشه به شیوه گانگستری بود، ولی بعد از این عملیات موفق مشاهده کردیم که مقامات آمریکایی در سخنرانی با موضوع ایرانی خوی عصبابیت خود را کنار گذاشتند و حتی ترامپ از بابت هدف قرار ندادن هواپیمای سرنشین‌دار آمریکایی از ایران قدردانی کرد.

وی ابراز داشت: حقوق جنگ در اسلام بر پایه بدون تلفات است، فتح مکه نمونه بارز و عینی رعایت حقوق جنگ در اسلام است. آن دورانی که آمریکا دست برتر در منطقه را داشت به سر رسیده و اکنون حتی جرات آغاز جنگ نفتکش‌ها را هم ندارد. فضای امروز فضای مقاومت و دفاع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها