مسئول سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی:

سازش و مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی جز ذلت و تحقیر چیزی به ارمغان ندارد

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی گفت: باید این منطق را در افکار عمومی سازمان بخشیم که سازش و مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی جز ذلت و تحقیر چیزی به ارمغان ندارد، چرا که بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا، بعد از تسلیم شدن ژاپن اتفاق افتاد.
کد خبر: ۳۵۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ - 03July 2019

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «صمد عزیزی» مسئول سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی امروز در همایش «آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر» اظهار داشت: 12 تیر سالروز هدف قرار گرفته شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ایران توسط ناو وینسنس آمریکایی و شهادت 290 نفر از سرنشینان آن است که بیش از 60 نفر آن‌ها را کودکان زیر 13 سال تشکیل می‌دادند.

وی افزود: باید این منطق را در افکار عمومی سازمان بخشیم که سازش و مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی جز ذلت و تحقیر چیزی به ارمغان ندارد، چرا که بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا، بعد از تسلیم شدن ژاپن اتفاق افتاد.

مسئول بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کسانی که ادعا می‌کنند نباید با آمریکا سرشاخ شد باید به این نکته توجه کنند که نتیجه تسلیم در برابر آمریکا بمباران اتمی است. بمباران شیمیایی سردشت هم نمونه بارزی از حقوق بشر آمریکایی است.

عزیزی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس، تعداد آسیب دیدگان سلاح شیمیایی در ایران بیشتر از کشته شدگان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی بود. در جنگ تحمیلی بیش از یک میلیون نفر در معرض سلاح های شیمیایی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: آمریکا و کشورهای اروپاییِ مدعی حقوق بشر، سلاح شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند. حقوق بشر به معنای واقعی کلمه در اسلام تبیین شده است. در حالی که حقوق بشر آمریکایی به عنوان دست آویز و ابزاری برای مداخله در امور سایر کشورها در دستان آمریکا قرار گرفته است.

عزیزی بیان داشت: ایالات متحده با قدرت تبلیغاتی خود حقوق بشر را جلوه گری می کند ولی باید گفت: آمریکا ذاتا یک دولت تروریست است. حضرت امام خمینی در وصیت‌نامه خود آمریکا را یک تروریست بالذات معرفی می‌کند. در سال 1900 میلیادی تاکنون 20 رئیس جمهور در آمریکا 58 جنگ به راه انداخته‌اند. باید به واقعیت تلخ اشاره کرد که مدعیان حقوق بشر هیچ اعتقادی به آن مسئله ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها