رام‌الله: اسرائیل از راهکار دو دولتی طفره می‌رود تا بیشتر اشغالگری کند

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی از اجرای راهکار دو دولتی طفره می‌رود تا بیشتر اشغالگری کند.
کد خبر: ۳۵۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ - 04July 2019

رام‌الله: اسرائیل از راهکار دو دولتی طفره می‌رود تا بیشتر اشغالگری کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با طفره رفتن از اجرای راهکار دو دولتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، به دنبال تشدید اشغالگری خود است.

مالکی که پنجشنبه (۱۳ تیر) در افتتاحیه نشست همکاری بین کشورهای شرق آسیا به منظور حمایت از توسعه فلسطین موسوم به «سیباد» سخنرانی می‌کرد گفت که رژیم اشغالگر قدس همه قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد از جمله اینکه این رژیم با توسل به زور در حال اشغال‌گری است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در این نشست همچنین گفت: «بر کسی پوشیده نیست که [رژیم] اشغالگر به دنبال پایان دادن به راهکار دو دولتی است».

راهکار دو دولتی بعد از جنگ شش روزه بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی (۱۹۶۷) در مقابل طرح تک دولتی (دولت رژیم صهیونیستی) مطرح شد و به دنبال ایجاد دو دولت (دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی و دولت رژیم صهیونیستی) در سرزمین تاریخی فلسطین است. این طرح در مقایسه با راهکار تک دولتی مورد استقبال بیشتر کشورها است.

ریاض مالکی با اشاره به این که تل‌آویو قصد اجرای طرح دو دولتی را ندارد، گفت: «اشغال‌گران صهیونیست با تمام توان خود می‌خواهند ما را از سرزمین خود اخراج کرده و جای ما را با شهرک‌نشینان صهیونیست پُر کند».

وی در لابه لای سخنان خود به طرح صلح ادعایی آمریکا موسم به معامله قرن نیز اشاره کرد و گفت هرگونه تلاش برای تبدیل راهکار سیاسی به وهم و خیال و ارائه راه حل اقتصادی محکوم به شکست است؛ چرا که همه این طرح‌ها به دنبال ماندن اشغالگری است.

طرح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار