مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

دختران با الگو پذیری از حضرت معصومه (س) از انحرافات اخلاقی در امان می‌مانند

«جهان افروز» با بیان اینکه دختران جامعه اسلامی می‌توانند با الگو پذیری از حضرت معصومه (س) از انحرافات اخلاقی در امان باشند، گفت: این ایام فرصت مناسبی است تا سخنرانان با تبیین جنبه‌های مختلف زندگی این بانوی بزرگوار، باعث آشنایی همگان بویژه دختران و بانوان با سیره عملی وی شوند.
کد خبر: ۳۵۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ - 05July 2019

دختران جامعه اسلامی با الگو پذیری از حضرت معصومه (س) از انحرافات اخلاقی در امان می‌مانند

روح انگیز جهان افروز مسئول مشارکت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در  خرم آباد، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، اظهار داشت: رسیدن به کمال حقیقی و سعادت ابدی جز با گذر از تنگناهای نفسانیات و رسیدن به قله بلند معنویت٬امکان پذیر نیست و فاطمه معصومه (س) این راه را با سربلندی طی کرد.

وی افزود: ایشان علاوه بر شرافت خانوادگی و ذاتی، در عرصه‌های ایمان و عمل نیز ممتاز و سر آمد بود و جان پاکش به دانش، بینش، ایمان و اخلاص چنان آراسته بود که مقام معنوی ایشان٬ چه درزمان حیات و چه پس از آن در میان اهل بیت(ع) شناخته شده بود.

مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: امام صادق(ع) حتی پیش از تولد امام کاظم(ع) در ضمن حدیث مشهوری به جایگاه و محل دفن حضرت معصومه (س)اشاره کردند و فرمودند «آگاه باشید حرم خدا مکه است و قم، کوفۀ  کوچک است و سه در از درهای هشت گانه بهشت به روی قم گشوده می‌شود به زودی بانویی از تبار من در  آنجا دفن می‌شودو نام او «‌فاطمه» دختر «موسی» است و با شفاعت او همه شیعیان من داخل بهشت خواهند شد. و در جایی دیگر فرمودند:«هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.»

 جهان افروز ادامه داد: امام رضا(ع) و امام جواد (ع) بارها به وصف مستقیم این بانوی گرامی پرداخته اند و مسئله از این جهت حائزاهمیت است که در میان امام زادگان و فرزندان ائمه فقط به زیارت ایشان اینگونه سفارش شده است.

 وی با استناد به سخنی از امام صادق (ع) که فرمودند:« بندگی خداوند٬ گوهری است که نهایت و باطن آن، فرمانروایی بر موجودات است»، تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) نیزدر پرتو جایگاه والای معنوی و بندگی محض خدا از موهبت عظیم عنایات  و الطاف ویژه پرورگار برخوردار شد که از جمله این مواهب مقام شفاعت است.

 مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با  اشاره به اینکه  حضرت معصومه (س) از جمله کسانی است که به شفیع بودنش در روایات دینی تأکید شده است، گفت: در این خصوص امام صادق(ع) می‌فرمایند:«شیعیان من همگی به برکت شفاعت او داخل بهشت خواهند شد» و این بیانات  جایگاه ویژه کریمه اهل بیت را نشان می‌دهد.

جهان افروز با بیان اینکه اصل مقام «عصمت» به پیامبران، امامان معصومین(ع) و فرشتگان اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: بالاترین نوع عصمت به پیامبر(ص)٬ دوازده امام و حضرت فاطمه زهرا(س) تعلق دارد و در مراتب بعدی بزرگانی مانند حضرت زینب(س)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت فاطمه معصومه قرار می‌گیرند.

وی کریمه اهل بیت را نمونه کامل زهد، تقوا، عفاف، عبادت و نهایت ارادت و معرفت در حق امام زمان خویش خواند و اظهار داشت: توسل به این بانوی گرامی از راه‌های نجات و از وسایل برآورده شدن حاجات، نیل به مقاصد و رفع بلیات و مشکلات است. و کرامات و شفا بخشی های حضرت معصومه(س) فرقی با کرامات ائمه اطهار(ع) ندارد و همه آنها نشانه بزرگی وعظمت روح این بانوی شایسته و پیوسته به منبع فیض و کرم بی پایان خدای فیاض و کریم است.

مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در خصوص نحوه شهادت حضرت معصومه(س) با ابراز تأسف از اینکه  در منابع تاریخی اطلاعات زیادی درباره زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) از جمله تاریخ دقیق تولد و وفات وی ثبت نشده است، گفت: ایشان برای دیدار با امام رضا(ع) به ایران مسافرت کرد، در راه بیمار شد و در «قم» درگذشت و همان‌جا دفن شد. در برخی از روایات آمده است که ایشان در «ساوه» بیمار شد و به خواست خودشان او را به «قم» بردند.

 جهان افروز ادامه داد: شیعیان، فاطمه معصومه (س) را بسیار بزرگ می‌دارند، برای زیارت او اهمیت قائلند و روایاتی درباره او نقل می‌کنند که از شفاعت وی برای شیعیان سخن گفته شده و بهشت پاداش زیارت او دانسته شده است همچنین می‌گویند پس از حضرت زهرا(س)، او تنها زنی است که از امامان برای او زیارتنامه روایت شده است.

وی با اشاره به نامگذاری دهه کرامت از سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا تولد امام رضا(ع) گفت: کرامت به معنای بزرگواری و نقطه مقابل دنائت است و در روایات معصومین کرامت ملاک دینداری انسان‌ها است.

مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه  دختران جامعه اسلامی می‌توانند با الگو پذیری از حضرت معصومه(س)، از انحرافات اخلاقی در امان باشند، افزود: این ایام فرصت مناسبی است تا سخنرانان و ذاکرین اهل بیت(ع) با تبیین جنبه های مختلف زندگی  این بانوی بزرگوار، باعث آشنایی همگان بویژه دختران و بانوان با سیره عملی وی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار