کشته شدن نزدیک به 1 هزار نفر از آغاز درگیری‌ها در لیبی

سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن نزدیک به 1 هزار نفر در درگیری‌های جنوب طرابلس پایتخت لیبی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 05July 2019

کشته شدن نزدیک به 1000 نفر از آغاز درگیری‌ها در لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که حملات نیروهای شرق (ارتش ملی لیبی) به فرماندهی «خلیفه حفتر» برای سیطره بر طرابلس پایتخت این کشور همچنان ادامه دارد، شبکه «الجزیره» امروز به نقل از سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که شمار کشته‌های درگیری‌ها در جنوب طرابلس تاکنون به 1 هزار نفر رسیده است.

از سوی دیگر دولت وفاق ملی اعلام کرد که در حادثه حمله به پناهگاه مهاجران در تاجوراء که به کشته شدن بیش از 50 نفر منجر شد، امارات عربی متحده مسئول است.

«فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت که بمب استفاده شده در این حمله عادی نبوده و این حمله توسط یک جنگنده اماراتی نوع «اف-16» صورت گرفته است.

وی اشاره کرد که حجم ویرانی‌های به جای مانده از این حمله گواه این واقعیت است.

باشاغا همچنین دست داشتن مصر در این حمله را بعید ندانست و گفت که احتمالا این جنگنده اماراتی از یک پایگاه مصری در سواحل مدیترانه برخاسته باشد.

از حدود چهار ماه پیش که حملات نیروهای حفتر برای تصرف طرابلس پایتخت لیبی آغاز شده است، این نیروها با وجود حمایت‌های امارات، مصر و عربستان سعودی با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده‌اند.

چهارشنبه گذشته شهر «غریان» که دروازه اصلی پایتخت لیبی محسوب می‌شد و مقر فرماندهی حفتر برای تصرف طرابلس بود با وجود حمایت‌های مصر، عربستان سعودی، امارات، فرانسه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از وی، از نیروهای حفتر بازپس گرفته شد.

پس از این شکست، نیروهای حفتر سه‌شنبه شب یک پناهگاه مهاجران در شهر «تاجوراء» واقع در شرق طرابلس را بمباران کردند که در نتیجه دستکم 50 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها