رحمانی فضلی:

خدمات ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نقش موثری در امنیت و سلامت روانی جامعه دارد

وزیر کشور چهاردهم تیر به مناسبت روز شهرداری و دهیاری پیامی خطاب به شهرداران و دهیاران سراسر کشور صادر کرد.
کد خبر: ۳۵۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ - 05July 2019

پیام وزیر کشور به مناسبت روز شهرداری و دهیاریبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت روز شهرداری و دهیاری پیامی خطاب به شهرداران و دهیاران سراسر کشور صادر کرد.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهم تیر مصادف با سالگرد تصویب «قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستا‌های کشور» در تقویم رسمی کشور با عنوان روز شهرداری و دهیاری نامگذاری شده‌ است.

شکل‌گیری و استقرار شورا‌های اسلامی شهر و روستا با رای مستقیم مردم و در پی آن انتخاب شهردار و دهیار از سوی شورا‌های موصوف به عنوان مدیران اجرایی سکونتگاه‌های شهری و روستایی بدون تردید یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تجلی اراده مردم در اداره امور، تحقق مردم‌سالاری، کوچک‌سازی دولت، تقویت نها‌های محلی و مدنی و نقطه عطفی در پیوند حاکمیت با مردم محسوب می‌شود.

خدمات متنوع و ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که آحاد مردم شریف در اقصی نقاط کشور از آن برخوردار هستند و در ابعاد وسیع و معتنابهی چون؛ حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیما و منظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی- فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی، مسائل و برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی و... نمود پیدا می‌کند، نقش موثر و ارزنده‌ای در آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه سازی فرهنگ مشارکت و رضایتمندی مردم و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، توسعه یافته و پویا ایفا می‌کند.

تاسیس ۱۲۹۰ شهرداری و ۳۷۰۵۹ دهیاری در سطح کشور، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، امیدبخشی، برنامه محوری و از همه مهم‌تر افزایش نشاط اجتماعی است که بدون شک بالندگی و شکوفایی آنها، نیازمند سیاست‌گذاری‌ها، برنامه ریزی‌های اصولی، حمایت‌های مادی و معنوی دولت و اقدامات خلاقانه برای پیشرفت همه‌جانبه مناطق کمتر توسعه یافته شهری و روستا‌های کشور است.

این حمایت در سالیان اخیر در پرتو توجه دولت تدبیر و امید به شهر‌ها و روستا‌ها در قالب تهیه و تدوین برنامه‌های مناسب و همچنین تخصیص اعتبارات و امکانات، معنایی ملموس یافته است و دولت و وزارت کشور مصمم به استمرار آن با قوت بیشتری می‌باشند. البته از شهرداران و دهیاران خدوم و عزیز نیز انتظار می‌رود با تلاش مجاهدانه و موثر و با ارتقای دانش و بینش خود به ویژه در حوزه کارآفرینی و فن‌آفرینی و خلق ثروت از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های محلی- ملی، برای تحقق توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش شهر‌ها و روستا‌ها گام‌های اساسی بردارند.

در پایان، با تبریک این روز مهم به کلیه دست‌اندرکاران حوزه مدیریت شهری و روستایی در سطوح ملی و محلی به‌ویژه شهرداران، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای سراسر کشور، از خداوند بزرگ برای تمامی عزیزانی که دغدغه خدمت و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را دارند، آرزوی سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون دارم.

امید آن‌که در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های اثرگذار دولت تدبیر و امید، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و درخور توجه بیشتری در جهت پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار