حماس: تلاش برای به شکست‌کشاندن معامله قرن را ادامه می‌دهیم

عضو ارشد جنش حماس روز جمعه تاکید کرد که به کمک تمام مردم فلسطین تلاش‌ها برای به شکست کشاندن معامله قرن را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۳۵۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ - 05July 2019

حماس: تلاش برای به شکست‌کشاندن معامله قرن را ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «خلیل الحیة» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس روز جمعه در تجمع فلسطینیان در شرق غزه گفت که ملت فلسطین در هر مکانی این توانایی را دارد که توطئه‌ها علیه موضوع فلسطین را به شکست منجر کند.

وی نشست اخیر در منامه برای رونمایی از بخش اقتصادی معامله قرن را «کنفرانس ننگ» خواند و گفت این نشست از همان زمانی که ملت فلسطین آن را تحریم کرد با شکست مواجه شد.

این عضو حماس در ادامه با قدردانی از کشورهایی که نشست بحرین را تحریم کردند، گفت: «به پیگیری فعالیت‌های سیاسی و مردمی برای به شکست کشاندن معامله قرن ادامه خواهیم داد و این اقدام را با تمام فلسطینی‌ها انجام می‌دهیم.»

این در حالی است که مرکز مطالعات و سنجش افکار عمومی در دانشگاه الاقصی در غزه، نتایج یک نظرسنجی عمومی در مورد «معامله قرن» و «کارگروه بحرین» را که در فاصله بین 18 تا 23 این ماه در نوار غزه انجام شد، اعلام کرد که بر اساس آن 98.4 درصد فلسطینی‌ها با معامله قرن ابراز مخالفت کرده‌اند.

طرح موسوم به معامله قرن که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها