هاشمی خبر داد:

حضور احتمالی رئیس‌جمهور در مراسم روز دانشجو در یکی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

هاشمی با اشاره به برنامه‌های مراسم روز دانشجو گفت: مراسم روز دانشجو یکشنبه 16 آذر قرار است در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برگزار شود دعوت و تقاضا برای حضور رئیس جمهور در این برنامه ارسال و به نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است.
کد خبر: ۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲ - 02December 2014

حضور احتمالی رئیس‌جمهور در مراسم روز دانشجو در یکی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم پیش از ظهر امروز در حاشیه رونمایی منشور حقوق دانشجویی در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از منشور حقوق دانشجویی اظهار داشت: منشور حقوق دانشجویی در برگیرنده حقوقی است که دانشجویان به اعتبار دانشجو بودنشان دارند و آئیننامههای مختلفی در این منشور تهیه شده است.

وی افزود: در این منشور مجموعهای از حقوق دانشجویی جمع شده و موجب میشود مسیر مدیریت دانشگاهها در این راستا انجام شود تا دانشجویان و دانشگاهها بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: آشنایی با این حقوق موجب میشود تا نظارت اجتماعی و حقوقی در دانشگاهها ایجاد شود.

هاشمی افزود: این مجموع در 5 بخش آموزشی صنفی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تدوین شده است و کارشناسان شورای انقلاب فرهنگی و آموزش عالی این منشور را تدوین کردهاند.

وی تاکید کرد: این منشور تنها به قوانین مهم اکتفا کرده است و یک مجموع سهلالوصول و جامع است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: این منشور دربرگیرنده ضوابطی است که قبلا تصویب شده است و موضوع و قانون جدیدی در این منشور تصویب نکردهایم.

هاشمی با اشاره به برنامههای مراسم روز دانشجو ادامه داد: مراسم روز دانشجو یکشنبه 16 آذر قرار است در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی تهران برگزار شود دعوت و تقاضا برای حضور رئیس جمهور در این برنامه ارسال و به نهاد ریاست جمهوری اعلام شده است. امیدواریم این موضوع اجابت شود و رئیس جمهور در این مراسم حضور داشته باشد و فرصتی فراهم شود که گروههای مختلف دانشجویی در این جلسه با رئیس جمهور صحبت کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره محدودیتهای برخی از دانشگاهها برای برگزاری مراسم روز دانشجو در یک روز گفت: از نگاه ما برای برگزاری برنامههای روز دانشجو محدودیتی وجود ندارد. مسئولان امنیتی نظراتی را داشتهاند اما از نظر ما محدودیتی در این خصوص وجود ندارد در حال حاضر نیز برخی از دانشگاهها برگزاری این برنامهها را آغاز کردهاند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره نگاه امنیتی دانشگاه تهران به برگزاری برنامههای روز دانشجو و اینکه تشکلهای دانشجویی باید در یک روز برنامه خود را برگزار کنند، یادآورشد: در دانشگاه تهران تشکلهای دانشجویی متعددی وجود دارد و تقاضاهایی برای برگزار این مراسم اعلام شده است. مدیریت این دانشگاه تدابیری را در پیش گرفته است تا برنامههای مختلفی در این دانشگاه برگزار شود.

هاشمی تاکید کرد: دانشگاه تهران نگاه امنیتی ندارد و نگاه امنیتی مورد تایید ما نیست.

وی با بیان اینکه برنامههای خاصی که در سطح ملی به مناسبت 16 آذر برگزار میشود تقریبا در همان روز برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامههای روز 16 آذر به شکل آرام و بیحاشیه برگزار میشود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم همچنین در پاسخ به سوالی که آیا بهتر نیست که این منشور را در اختیار مسئولان نیز برای آشنا شدن با حقوق دانشجویان قرار دهید اضافه کرد: دولت نیز اقدام به تدوین حقوق شهروندی کرده است و این مسئله جزو اولویتهای دولت است. سیاست دولت این است که به سمت قانونمندی در این زمینه حرکت کند لذا هم مدیران و هم ارباب رجوع باید به این قوانین مقید باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار