عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد؛

ضرورت برخورد مجامع بین‌المللی با راهزنی‌های آمریکا و انگلیس

«محمدحسین فرهنگی» با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی‌ها، گفت: آمریکا و انگلیس تاکنون راهزنی‌های زیادی کرده‌اند که مجامع بین‌المللی باید با آنان برخورد جدی کنند.
کد خبر: ۳۵۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ - 06July 2019

ضرورت برخورد مجامع بین‌المللی با راهزنی‌های آمریکا و انگلیسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسین فرهنگی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «مهر»، با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی‌ها، اظهار داشت: متأسفانه مجامع بین‌المللی هیچ گونه واکنشی نسبت به این اقدامات خلاف قوانین جهانی انجام نمی‌دهند و صرفاً نظاره‌گر راهزنی این کشورها هستند.

وی ادامه داد: این شیوه بسیار خطرناکی است که می‌تواند صلح بین المللی را به طور جدی به خطر بیندازد چرا که ممکن است چنین رفتارهایی از سوی کشورهای مختلف به طور مشابه تکرار شود و مجوزی برای آنان باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه مجامع بین المللی باید در رفتارهای خودشان تجدیدنظر کرده و با چنین کشورهای استثمارگری برخورد کنند، تصریح کرد: آمریکا هم مدت طولانی‌تری است که اقدامات مشابهی را در آب‌های بین المللی انجام می‌دهد و با روش‌های مختلفی با کشتی‌های حامل نفت ایران برخورد می‌کند و از داد و ستد ما در آب‌های آزاد دنیا ممانعت می‌کند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: لازم است مجامع بین المللی با چنین کشورهای راهزنی برخورد کنند و اگر اقدامات لازم را در این راستا انجام ندهند، باید آثار و تبعات اقدامات مشابه را بپذیرند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار