آرامش شکننده در محورهای جنگی پایتخت لیبی

منابع لیبیایی از وجود آرامش شکننده در محورهای جنگی طرابلس پایتخت لیبی و شهر مرزق در جنوب این کشور خبر می‌دهند.
کد خبر: ۳۵۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ - 06July 2019

آرامش شکننده در محورهای جنگی پایتخت لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، پس از درگیری‌های مسلحانه در دو شهر طرابلس و مرزق در جنوب لیبی، آرامش شکننده در این دو شهر و حومه آن حاکم است و حال آنکه برخی شواهد و قرائن حاکی از آمادگی نیروهای حفتر برای ازسرگیری درگیری‌ها در جنوب پایتخت است.

«محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی می‌گوید که شب گذشته این نیروها با نیروهای حفتر در نزدیکی فرودگاه و مشخصا منطقه الخلاطات درگیر شدند و نیروهای حفتر سعی داشتند خط دفاعی را بشکنند اما این درگیری‌ها به پایان رسیده و اکنون آرامش حاکم شده است.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، مرکز اطلاع‌رسانی جنگی وابسته به نیروهای حفتر اعلام کرد که ده‌ها خودروی جنگی و نیرو به مناطق جنوب طرابلس وارد شده و برای آغاز مرحله دوم جنگ آماده می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی از نیت حفتر برای ازسرگیری نبردها در جنوب طرابلس پس از شکست سنگین در شهر استراتژیک غریان است.

بر اساس این گزارش، یک گردان از نیروهای بنغازی، درنه و جنوب لیبی به نیروهای حفتر در جنوب طرابلس ملحق شده‌اند.

از سوی دیگر شاهدان عینی در شهر مرزق واقع در جنوب لیبی از بازگشت آرامش به این شهر خبر داد و گفتند که صبح امروز شنبه پس از درگیری‌های خشونت‌بار بین نیروهای حفتر و نیروهای حفاظت از جنوب، آرامش به این شهر بازگشت.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد که شمار کشته‌های حمله به پناهگاه مهاجران در تاجوراء واقع در ۱۵ کیلومتری شرق طرابلس به ۵۳ نفر رسید و به این ترتیب از آغاز درگیری‌ها در حومه طرابلس تا کنون نزدیک به یک هزار نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار