حمایت سعودی‌ها از اسکان فلسطینی‌ها در لبنان به جای بازگشت به فلسطین

رسانه‌ای سعودی در مطلبی نوشت که آمریکا با معامله قرن خود تلاش می‌کند به جای بازگشت سوری‌ها از لبنان به کشورشان، فلسطینی‌ها را در لبنان اسکان دهد.
کد خبر: ۳۵۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳ - 06July 2019

حمایت سعودی‌ها از اسکان فلسطینی‌ها در لبنان به جای بازگشت به فلسطینبه گزارش گروه‌ بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه الکترونیکی «ایلاف» عربستان سعودی که سابقه گفت‌وگوهای ویژه با سران رژیم صهیونیستی و جانبداری از این رژیم را دارد، در یادداشتی نوشت که «جرد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا اصرار دارد که فلسطینی‌ها بر اساس «معامله قرن» در لبنان اسکان داده شوند.

این روزنامه شنبه (۱۶ تیر) نوشت که مقامات لبنانی از این اصرار کوشنر تعجب می‌کنند و آن را محکوم می‌کنند؛‌ چرا که داماد صهیونیست دونالد ترامپ معتقد است که ادغام آوارگان فلسطینی در لبنان، آنچه را که بیروت به دنبال آن است محقق می‌کند و او این مسئله را «راه حل عادلانه» برای مسئله فلسطین می‌داند.

بر اساس این یادداشت، مشاور رئیس جمهوری‌ آمریکا حتی به مخالفت لبنانی‌ها با نشست اقتصادی منامه بحرین که چهارم و پنجم تیر برگزار شد و محکومیت این نشست از سوی آن‌ها بی‌اعتنایی می‌کند.

ایلاف به نقل از فردی به نام «خلیل ابوجوده» می‌نویسد که رژیم صهیونیستی هرگز حاضر به بازگشت فلسطینیان به سرزمین خودشان نیست و لبنانی‌ها همواره در مورد اسکان فلسطینی‌ها در لبنان به دیده شک و تردید نگاه کرده‌اند. این روزها این شک‌ها با افزایش درگیری‌ها بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها به یقین تبدیل شده است؛ اینکه احتمال اسکان‌ آن‌ها در لبنان به یک واقعیت تبدیل شده است.

با آغاز جنگ داخلی در سوریه، شمار زیادی از شهروندان این کشور به خارج مهاجرت کرده‌اند که در این بین لبنان بعد از ترکیه بیشترین میزبانی از آوارگان سوری را داشته و اقامت آن‌ها طی چند سال گذشته، مشکلاتی را برای دولت لبنان ایجاد کرده است.

«زیاد خاطر» لبنانی دیگری است که در این باره می‌گوید: «همزمان با سرگرم شدن لبنان به بحران مهاجران سوری، مقامات [لبنانی] از مسئله بسیار مهمی غافل شده‌اند و این مسئله بحران آوارگان فلسطینی است به ویژه اینکه برخی در داخل لبنان مرتب این را تکرار می‌کنند که برخی از مقامات کشورهای بزرگ پیشنهاد می‌دهند که در مقابل اسکان فلسطینی‌ها در لبنان حاضرند به بیروت در زمینه بازگرداندن سوری‌ها به سوریه کمک کنند».

این شهروند لبنان تأکید می‌کند که اسکان آوارگان فلسطینی برای همیشه در لبنان، ستون فقرات سیاست‌های بین‌المللی است و واقعیت امر این است که تصمیم‌گیران بین‌المللی و برخی از موافقان با آن‌ها برای اجرای این طرح (اسکان فلسطینیان) برنامه‌ریزی می‌کنند.

زاهی طنوس، از شهروندان لبنانی نیز می‌گوید که معامله قرن آمریکا برای فلسطین، امروزه این فرضیه اسکان فلسطینی‌ها در لبنان را تقویت می‌کند.

معامله قرن آمریکا که برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها از سوی دولت دونالد ترامپ طراحی شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها