حجت‌الاسلام عسکری:

حجاب و عفاف با امنیت جامعه در ارتباط است

معاونت دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:حجاب و عفاف به طور مستقیم با امنیت جامعه در ارتباط است و والدین بایستی نظارت و کنترل بیشتری بر روی رفتار فرزندان داشته باشند.
کد خبر: ۳۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ - 06July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن عسکری» معاونت دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان در آیین سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در سالن شهید قطب‎الدینی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم پیرامون حجب و حیا، اظهار داشت: بهترین فرزند در یک خانواده، دختر باحیا است که به واسطه این دختر خانواده می‌توانند از آتش جهنم محافظت شود و اگر خلاف آن باشد آتش جهنم بر آن خانواده افزون می‌شود.

معاونت دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه حجاب و عفاف به طور مستقیم با امنیت جامعه در ارتباط است، افزود: در جامعه امروز به دلیل برد رسانه ای و فضای مجازی که در اختیار جوانان قرار دارد، والدین بایستی نظارت و کنترل بیشتری بر روی رفتار فرزندان داشته باشند و خانواده را به محیطی امن برای فرزندان تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه دشمن بر روی مسائل مربوط به جوانان بسیار برنامه ریزی کرده است، تصریح کرد: آنچه که مورد پسند دشمن است عدم روحیه مطالبه گری و پرسشگری جوانان و نوجوانان است و داشتن این روحیه به رشد جامعه بسیار کمک می کند و بزرگتری آسیب برای جوان و نوجوان این است که نتواند سوالات خود را درباره خدا، پیامبران و اعتقادات مطرح کند.

همچنین در این مراسم، مهران شیخی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان گفت: شما دختران تمدن سازان انقلاب اسلامی هستید و مطمئن باشید هویت سازی جامعه به دست شما رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه دختران جامعه ما با حجب و حیای خود به جامعه شخصیت می دهند، افزود: جوانان و نوجوانان ما باید این مسائل را مورد مطالعه قرار دهند تا بیشتر در جامعه تاثیر گذار باشند و دختران ما در نقش هایی که قبل از ازدواج به عنوان محصل و بعد از ازدواج به عنوان همسر می توانند نقش بسزایی در پیشرفت و تعالی جامعه داشته باشند.

در این مراسم که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیرخانه کانون های مساجد استان در سالن شهید قطب الدینی اتحادیه انجمن های اسلامی برگزار شد از چهار دختر شهید دوران دفاع مقدس، شهید مدافع حرم، شهید غدیر و شهید نیروی انتظامی توسط خادمان حرم امام رضا (ع) تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار