پهپاد‌های یمنی پایگاه‌های نظامی مهمی را در فرودگاه اب‌ها هدف قرار دادند

پهپاد‌های یمنی شامگاه شنبه پایگاه‌های نظامی مهمی را در فرودگاه بین‌المللی اب‌ها هدف قرار دادند و باعث توقف فعالیت‌های این فرودگاه شدند.
کد خبر: ۳۵۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ - 06July 2019

پهپاد‌های یمنی پایگاه‌های نظامی مهمی را در فرودگاه اب‌ها هدف قرار دادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های یمن خبر داد که پهپاد‌های یمنی پایگاه‌های نظامی مهمی را در فرودگاه بین‌المللی ابهاء هدف قرار دادند.

وی اعلام کرد که این حمله باعث تعطیلی فرودگاه و توقف پرواز‌های ورودی و خروجی به این فرودگاه بین‌المللی شد.

ساعتی پیش نیز ارتش یمن اعلام کرد که با هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) آشیانه‌های جنگنده‌های سعودی را در فرودگاه جیزان (جنوب غربی) هدف قرار داده است.

این حمله نیز باعث توقف تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی به این فرودگاه گشت.

ارتش یمن طی ماه گذشته چند حمله موشکی و پهپادی به سه فرودگاه ابها، جیزان و نجزان عربستان سعودی داشته است و تأکید کرده است که تا لغو محاصره یمن و فرودگاه‌های این کشور از جمله صنعاء، این حملات ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر ارتش یمن قصد دارد فردا از تسلیحات جدیدی رونمایی کند که یکی از آن‌ها موشک کروز است.

ارتش یمن بعد از آنکه صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی در سوم اردیبهشت ۹۷ ترور و شهید شد، به پاسداشت رشادت‌ها و اقدامات او در برابر متجاوزان، تا به امروز چند سلاح جدید رونمایی کرده است.

ارتش یمن فروردین سال جاری از موشک بالستیک «بدر اف» که موشک بالستیک با برد ۱۶۰ کیلومتر است، رونمایی کرد و از آن علیه نیرو‌های متجاوز استفاده کرد.

نیرو‌های مسلح یمن پیشتر نیز از نمونه سکو‌های زیرزمینی و نمونه مجهز به سرجنگی هدایت شونده این موشک‌ها رونمایی کرده است.

علاوه بر پیشرفت در زمینه موشکی طی سال‌های گذشته از آغاز حمله به یمن، توسعه توانایی‌های پهپادی نیز در دستور کار نیرو‌های مسلح این کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها