ربیعی:

غلظت غنی‌سازی ایران امروز از مرز ۳.۶۷ درصد عبور می‌کند

سخنگوی دولت گفت: ما امروز از مرز ۳.۶۷ درصد غنی‌سازی اورانیوم عبور خواهیم کرد و مقدار غلظت اورانیوم ما بر مبنای نیازمان خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ - 07July 2019

امروز غلظت غنی‌سازی ایران از مرز ۳.۶۷ درصد عبور می‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به پایان ضرب‌الاجل ایران به اروپا، اظهار داشت: امروز همه کسانی که به صلح جهانی پایبند هستند، نگران رفتار‌های آمریکا هستند.

وی افزود: ما امروز از مرز ۳.۶۷ درصد غنی سازی اورانیوم عبور خواهیم کرد و مقدار غلظت اورانیوم ما بر مبنای نیازمان خواهد بود.

ربیعی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف در ارتباط با برجام گفت: یک طیف از ابتدا معتقد بودند که گفتگو‌های برجامی اصلاً فایده‌ای نداشت و نباید وارد این مذاکرات می‌شدید. امروز هم معتقدند برجام نباید باشد و بهم خوردن برجام را دنبال می‌کنند. یک طیفی هم معتقدند باید به هرقیمتی در برجام بمانیم.

وی افزود: برای ما این تنوع دیدگاه‌ها سیاست گذاری مناسب را به دنبال می‌آورد. تصمیمی که ما درمورد برجام گرفتیم به نفع صلح جهانی بوده است و همگان از جمله کشور‌های منطقه و سازمان‌های امنیتی دنیا از آن نفع می‌بردند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا یک اشتباه استراتژیک در خروج از برجام کرد، گفت: ما به هرقیمتی حاضر نیستیم در برجام بمانیم. امروز هرگونه اقدامی که در افزایش غنی سازی داریم برای حفظ برجام است. حفظ برجام برای ما یک اصل است، ولی بستگی به اقدام طرف‌های مقابل دارد.

ربیعی گفت: سیاست‌های کلان دولت مبتنی بر مصالح ملی است. انسجامی که پشت تصمیمات گرفته شده وجود دارد را برای کشور مفید می‌دانیم. راه درست این است که نقد‌ها و نظرات خودمان را بدهیم و در نهایت از تصمیم اخذ شده حمایت کنیم.

وی افزود: هدف آمریکا در خروج از برجام، بهم زدن نظم اجتماعی ایران بود بنابراین راه حل بزرگ ما انسجام اجتماعی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها