قاسمی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

استفاده از زبان هنر برای تعامل با مردم دنیا/ المان جانبازان شیمیایی در تهران رونمایی می‌شود

مدیر بخش هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد فعال در سازمان منع و گسترش سلاح‌های شیمیایی با اشاره به نصب المان جانبازان شیمیایی در پارک شهر تهران گفت: تلاش داریم تا صحبت جانبازان شیمیایی را از طریق زبان هنر به گوش مردم دنیا برسانیم.
کد خبر: ۳۵۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ - 07July 2019

صحبت جانبازان شیمیایی از طریق زبان هنر با مردم دنیا/ المان جانبازان شیمیایی در تهران رونمایی می‌شود«سجاد قاسمی» مدیر بخش هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد فعال در سازمان منع و گسترش سلاح‌های شیمیایی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به فعالیت ان جی اوهای مربوط به جانبازان شیمیایی در کشور اظهار داشت: پنج سازمان فعال مردم نهاد داریم که زیر نظر مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگر فعالیت می‌کنند. ان جی اوهای فارس، سردشت، موزه صلح تهران، جمعیت دفاع از حقوق جانبازان شیمیایی و گروه دیگری از چهارمحال و بختیاری این پنج گروه را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره ساخت المانی از جانبازان شیمیایی در تهران گفت: داخل سازمان optw در شهر لاهه 2 المان وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به حلبچه است. المان بعدی که با همکاری یکی از اساتید دانشگاه تهران ساخته شده و نمادی از جانبازان شیمیایی ایران است در وسط حیات سازمان optw قرار دارد. هر ساله در برنامه‌ای که بین ماه‌های آذر و دی برگزار می‌شود همه مقامات شهر لاهه به این 2 المان ادای احترام می‌کنند.

قاسمی افزود: قرار است مشابه این المان با عنوان جانبازان شیمیایی در پارک شهر تهران نصب و تا آذرماه کار رونمایی آن انجام شود. با سازمان زیباسازی شهرداری تهران صحبت شده و از این کار استقبال کرده‌اند که امیدواریم به سرعت مابقی کارها انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌های امسال مرکز هماهنگی سازمان های مردم نهاد در سازمان optw گفت: تا زمانی که امسال تیم ایران به مجمع به لاهه برود قرار است چهار کتاب آماده شود. یک رمان برگرفته از مصاحبه با جانبازان شیمیایی است که کار آن آغاز شده. کتاب دیگر پژوهشی و مربوط به بمباران شیمیایی بیمارستان حضرت فاطمه الزهراست. مابقی کتاب‌ها در خصوص زندگی چند جانباز شیمیایی 70 درصد است.

درصددیم بیش از این با زبان هنر با دنیا صحبت کنیم

قاسمی با بیان این نکته که 40 برنامه در دستور کارگروه بین الملل و هنری قرار دارد بیان کرد: درصددیم بیش از این با زبان هنر با دنیا صحبت کنیم. از سازمان‌هایی که کارهنری انجام می‌دهند دعوت کردیم تا کارهای خود را در ارتباط با جانبازان شیمیایی ارائه دهند تا با زبان هنر با مردم دنیا صحبت کنیم.

وی افزود: چهار برنامه در لاهه و یکی در شهر ایپر بلژیک و یکی در تهران داریم. یکی نمایشگاه نقاشی و یکی نمایشگاه تجسمی برگزار خواهد شد. یک نمایشگاه نگارگری هم به صورت محدود برگزار شده است. در شهر ایپر قرار است نمایشگاهی برپا و از مردم هلند برای دیدن این نمایشگاه نقاشی و عکس دعوت کنیم. همچنین در بیست و چهارمین کنفرانس سازمان optw نمایشگاهی در حاشیه سالن همایش برپا خواهیم کرد.

قاسمی تصریح کرد: با شهرداری لاهه که بالاترین مقام لاهه است صحبت شده تا جلسه موسیقی‌ای برپا کنیم و از طریق آن گفتمانی را در خصوص جانبازان شیمیایی به وجود آوریم.

به شدت در بحث تهیه دارو برای جانبازان شیمیایی دچار مشکل هستیم

وی با اشاره به تاثیرگذاری تحریم‌ها در وضعیت جانبازان شیمیایی گفت: ما به شدت در بحث تهیه دارو برای جانبازان شیمیایی دچار مشکل هستیم. صنایع جانبی دارو تحریم شده و باعث به وجود آمدن مشکلات و سختی‌های زیادی برای جانبازان شیمیایی شده است. امریکا حواشی مربوط به تهیه دارو را تحریم کرده و این بر اصل تامین داروها تاثیر گذاشته. جانبازان دیگر نیز برای تهیه اقلام درمانی و داروها دچار مشکل هستند.

قاسمی به اقدامات بنیاد شهید در این زمینه اشاره کرد و گفت: سال گذشته با پزشکان بدون مرز صحبت کرده و اثبات کردیم که امریکا دروغ می‌گوید. دبیر کل سازمان optw قول داده است تا از طریق سوییس به ما کمک کند. قرار بود اقلامی را برای ما بفرستند که قبول نکردیم و درخواست دادیم تا مسیر ورود داروها را باز کنند تا از این طریق خودمان مابقی کارها را انجام دهیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها