سردار سلیمانی:

لزوم بازنگری قوانین فضای مجازی/حدود برخی از جرایم هنوز مشخص نشده است

جانشین فرمانده ناجا گفت: دو مطالبه در فضای مجازی باید اجرا شود که یکی تهیه و تدوین مجموعه قوانین و مقررات و دیگری حمایت و پشتیبانی از پلیس در این زمینه است.
کد خبر: ۳۵۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ - 07July 2019

نیاز به بازنگری در برخی قوانین و مقررات در فضای مجازی/حدود برخی از جرایم هنوز مشخص نشده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گستردگی و بررسی‌های دقیق و همه‌جانبه، ضرورت وجود فرماندهی ویژه شرق تهران و نیز فرماندهی ویژه غرب استان تهران احساس شد که خوشبختانه امروز همه شاهد موفقیت‌های این مجموعه‌ها در اطراف تهران هستیم.

وی با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها در خلال مأموریت‌های این مجموعه‌ها وجود دارد، افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان مربوطه و تقویت این مجموعه‌ها بتوانیم در انجام مأموریت‌ها موفق‌تر از قبل عمل کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه احداث و راه‎اندازی این مجموعه‌ها یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شد، ابراز امیدواری کرد که ساختمان مجموعه انتظامی ویژه شرق تهران که در حدود 30 درصد کار پیشرفت داشته تا پایان سال 99 به بهره برداری کامل برسد.

سردار سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه هجمه برخی افراد به پلیس گفت: با پدیده جدیدی مواجه هستیم که امیدواریم با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف بتوانیم با این موضوع برخورد مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا فضای مجازی اینگونه لجام‌گسیخته نیست و افرادی که در این فضا‌ها فعالیت می‌کنند شناسنامه دار هستند، بیان کرد: این موضوع کمک می‌کند تا همه مردم به نحو مطلوب از این فضا بهره‌برداری کنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در کشور ما بیش از 53 میلیون نفر در فضای مجازی فعالند و بیش از 70 درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند، اظهار داشت: این موضوع ظرفیت نفوذ را بیشتر می‌کند و نمی‌توان در این فضا بدون قاعده و ضابطه عمل کرد و قطعا نیاز به مدیریت و کنترل بیشتری خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: دو مطالبه در فضای مجازی باید اجرا شود که یکی تهیه و تدوین مجموعه قوانین و مقررات و دیگری حمایت و پشتیبانی از پلیس در این زمینه است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه پلیس فتا حضور مطلوبی در این فضا دارد، گفت: برخی محدودیت‌ها در این فضا وجود دارد که مربوط به قانون‌گذار است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مقابله با سرقت‌ها، هتاکی به ارزش‌ها و برخورد با هر جرمی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد از وظایف پلیس فتا است، افزود: متأسفانه حدود برخی از جرایم هنوز مشخص نشده و نیاز است تا قانون‌گذار، این جرایم را مشخص و در چارچوب معین و مقررات تعیین کند.

وی در پایان بیان کرد: با مشخص شدن همه ابعاد جرایم در فضای مجازی شاهد بهره مندی کامل‌تر مردم از آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها