نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان:

نماز جمعه در دوران دفاع مقدس مرکز بسیج عمومی برای جبهه‌های جنگ بود

آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» گفت: در دوران دفاع مقدس نماز جمعه مرکز بسیج عمومی برای جبهه‌های جنگ بود، رزمنده‌ها از نماز جمعه حرکت می‌کردند و در جبهه‌ها حضور می‌یافتند.
کد خبر: ۳۵۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ - 07July 2019

در دوران دفاع مقدس  نماز جمعه مرکز بسیج عمومی برای جبهه‌های جنگ بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس، آیت‌الله «سید‌احمد میرعمادی» نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان امروز در ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه که با حضور مسئولان استانی در بیت امام جمعه برگزار شد با اشاره به دهه کرامت اظهار داشت: وجود مقدس امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) منشا همه برکات، توجهات و سعادت است که در پرتو یک برادر و خواهر بهره‌مند از عنایات الهی باشیم.

وی حوزه علمیه را از برکات وجود فاطمه معصومه (س) دانست و افزود: وجود فقها و علمای ما به برکت این بانو است، هیچ کسی به در خانه این دو بزرگوار نرفته مگر اینکه با دست پر برگشته است.

میرعمادی هدف از بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه را قدرشناسی از این عنایت الهی خواند و با بیان اینکه نماز جمعه  چهل سال خدمت کرد، گفت: حالا ما بیاییم امسال به نماز جمعه خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است، بیان داشت: در اوایل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها پایگاهی که تمام پایگاه‌های ضد انقلاب را منهدم کرد نماز جمعه بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نماز جمعه مرکز بسیج عمومی برای جبهه‌های جنگ بود، رزمنده‌ها از نماز جمعه حرکت می‌کردند و در جبهه‌ها حضور می‌یافتند. شهدا هم در محل نماز جمعه تشییع می‌شدند،

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نماز جمعه در سازندگی کشور نقش ایفا کرد، تشویق و ترغیب مردم برای سازندگی کشور را در دستور کار قرار داد.

میرعمادی با اشاره به اینکه در ماجرای فتنه این نماز جمعه بود که توانست چشم فتنه را کور کند، بیان داشت: دو توسل رهبری در دو برهه از تاریخ انقلاب را به اوج رساند، یکی در ماجرای فتنه که قلب‌ها عوض شد و شرایط تغییر کرد، توسل رهبری در سنگر نماز جمعه فتنه را کور کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری را یک حرکت تاریخی ماندگاری  دانست و گفت: این دیدار باعث یاس استکبار جهانی از انقلاب ما شد، اثر آن را سالیان بعد متوجه می‌شویم، پیچ تاریخی که رهبری می‌گفت اوجش اینجا بود.

وی با بیان اینکه امروز دیگر دست آمریکا قطع شده، این اقدام رهبری چنان ضربه مهلکی بر پیکر آمریکا زد که قدرت تصمیم‌گیری را از او گرفت، افزود: نتیجه این دیدار رهبری به برکت توسلی بود که رهبر انقلاب روز قبلش در جمکران متوسل به امام زمان (عج) شد. در مسجد جمکران رهبری اشک ریخت و مناجات کرد، اما آمد در برابر دشمن محکم ایستاد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از عوامل مهم نگهداری مردم در صحنه‌های انقلاب نماز جمعه است، ادامه داد: توطئه دشمنان در نماز جمعه خنثی می‌شود، تحلیل سیاسی که در نماز جمعه ارائه می‌شود برترین تحلیل سیاسی است و 8 نقش نماز جمعه در پیگیری مشکلات مردم مشخص است، تنها پایگاهی که مردم امید دارند مشکلاتشان مطرح شود نماز جمعه است.

میرعمادی با بیان اینکه نقش نماز جمعه در بالا بردن سطح آگاهی مردم، بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: این همه مردم داوطلبانه در نماز جمعه شرکت می‌کنند، علی‌رغم تبلیغات سو که دشمنان علیه نماز جمعه و امام جمعه دارند، اما حضور داوطلبانه مردم چشمگیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار