واکنش ایران به ادعاهای آژانس در مورد ابعاد نظامی احتمالی؛

ایران: اسناد ادعایی آژانس مملو از اشتباه و اسامی ساختگی است

سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار بیانیه‌ای خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اسناد ادعایی در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران را مملو از اشتباه و اسامی نادرست خوانده و تصریح کرده است که هیچ سند معتبری برای ادعاهای عنوان شده علیه ایران وجود ندارد.
کد خبر: ۳۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳ - 02December 2014

ایران: اسناد ادعایی آژانس مملو از اشتباه و اسامی ساختگی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، جمهوری اسلامی ایران در بیانیهای خطاب به آژانس بینالمللی انرژی اتمی تصریح کرده است که مدارک ارائه شده به ناظر هستهای سازمان ملل نشان میدهد که اسناد ادعایی آژانس در رابطه با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هستهای ایران ساختگی و فاقد اعتبار است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سازمان انرژی اتمی ایران در این بیانیه ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه تهران، تأکید کرده است که ایران توضیحات مشروحی به آژانس ارائه کرده و هرگز «هیچ سند معتبری در تائید ادعای ابعاد نظامی احتمالی وجود نداشته است.»

ایران در این بیانیه که در سایت آژانس منتشر شده، اعلام کرده است که نمایندگان این کشور در نشستهایی که در ماههای اکتبر و نوامبر انجام شد «شواهدی» را به آژانس ارائه کردهاند که نشان میدهد اسناد ادعایی ساختگی هستند.

در بخشی از بیانیه تهران آمده است: «(این اسناد) مملو از اشتباه و اسامی ساختگی با تلفظهای خاص هستند که نشان میدهد تنها یکی از اعضای آژانس بینالمللی انرژی اتمی میتواند آنها را جعل کرده باشد.»

پیش از این «گرت پورتر» نویسنده کتاب «بحران ساختگی» به صورت مشروح گزارش داده بود که رژیمصهیونیستی با همکاری آمریکا و منافقین اسنادی را جعل کرده و آنها را از طریق «اولی هاینونن» معاون سابق آژانس، وارد پرونده ایران کردهاند. همین اسناد اکنون به تنها دستاویز دیدهبان هستهای سازمان ملل برای فشار به ایران بدل شده است.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در گزارشهای خود بارها مسئله ابعاد احتمالی را پیش کشیده و خواستار توضیح ایران در مورد اسناد ادعایی شده است. هرچند مذاکرات ایران و آژانس از فرآیند مذاکرات تهران و گروه موسوم به 1+5 جدا است، اما کشورهای غربی میگویند جلب رضایت آژانس و مختومه اعلام شدن پرونده هستهای ایران، پیشنیاز لغو تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها