کتاب زندگینامه خلبانِ شهید «علی کیارش» نوشته می‌شود

کتاب زندگینامه خلبانِ شهید «علی کیارش» با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نوشته می‌شود.
کد خبر: ۳۵۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ - 07July 2019

کتاب زندگینامه خلبانِ شهید «علی کیارش» نوشته می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‎آباد، «فریدون کریمی والا» مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان امروز (یک‌شنبه) در دیدار با سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از گردآوری اطلاعات و اسناد فراوانی راجع به خلبانِ شهید «علی کیارش» خبر داد و اظهار داشت: بیش از سه سال است که تصمیم به نوشتن کتاب زندگینامه شهید کیارش را گرفته‌ام و در این مدت با تحقیقات میدانی و کتابخانه‎ای موفق شدم اطلاعات فراوان و بسیار خوبی راجع به این شهید والا مقام  بدست آورم.

وی با بیان اینکه شهید «علی کیارش» مؤلفه‌های مهمی مانند شجاعت و منش پهلوانی داشته است، افزود: در این کتاب تمام ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار در مقابل دیدگان مخاطب قرار می‌گیرد.

سرهنگ حجت الله ناصرپور نیز در ادامه گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان آمادگی لازم را برای چاپ و تدوین کتاب زندگینامه شهید «علی کیارش» در سال 98 را دارد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان افزود: شهید «علی کیارش» یکی از شهدای شاخص لرستان است و ساخت تندیس و سردیس  ایشان نیز  در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان است.

بر اساس این گزارش،«علی کیارش» در سال 1332 در روستای «ازناسگوند» از توابع «خرم آباد» متولد شد و دوران تحصیلی اش را در دبستان روستای «ایمان آباد» شروع و کلاس ششم را در دبستان «حکیم نظامی» ازنا پشت سر گذاشت. بعد از آن به علت نبودن دبیرستان در روستای زادگاهش برای ادامه تحصیل به «خرم آباد» عزیمت کرد و دوران دبیرستان را در دبیرستان امام خمینی (ره) فعلی واقع در خیابان 13 آبان با موفقیت سپری کرد. همزمان با تحصیل در رشته ورزشی بوکس تمرین می‌کرد.

شهید کیارش در خانواده‌ای متوسط کشاورز و مذهبی رشد نمود و در سال 1351 در هوانیروز ارتش ثبت نام کرد. وی برای گذراندن آموزش‌های لازم وارد پایگاه فعلی شهید وطن پور اصفهان شد و بعد از طی آموزش‌های پرواز با هلی کوپترهای کبری انتخاب شدند. وی به علت رتبه‌های عالی که هنگام آموزش کسب می‌کرد به عنوان مربی آموزش هلی کوپتر انتخاب شد و در همان پایگاه محل آموزش خود مشغول آموزش خلبانان جدید شد.

وی با استشمام عطر انقلاب اسلامی اگرچه یک فرد نظامی بود ولی به صف انقلابیون پیوست و همزمان با خدمت به کشور و آموزش خلبان های جوان سعی می کرد تا با طرق مختلف رفتاری و گفتاری اعتراض خود را نسبت به رژیم وقت بیان کند.

شهید کیارش قبل از عید سال 1356 به خانواده اطلاع داده بود که می‌خواهد به مرخصی بیاید ولی با سپری شدن ایام تعطیل به منزل مراجعه نکرد. با پیگیری‌هایی که خانواده وی به عمل آوردند. متوجه شدند که این شهید والامقام با چند تن دیگر از خلبانان در پایگاه اعتصاب کرده بودند؛ چند روزی را در پایگاه، بازداشت شده بودند

بر اساس این گزارش، شهید علی کیارش در سال 1358 ازدواج کرد و صاحب پسری به نام «بابک» شد. در سال 1359 به کردستان اعزام شد و به مقابله با اشرار و معارضین پرداخت و پس از شروع جنگ عراق علیه ایران، «کیارش» سه ماموریت را با موفقیت در منطقه جنوب انجام داد.

بنا بر این گزارش، شهید کیارش در روز 22 آذر ماه 59 جهت انجام ماموریتی بر روی رودخانه کرخه به پرواز درآمد و پس از تار و مار کردن ارتش بعثی به پایگاه برمی‌گردد و در شب 23 همان ماه برای ادامه عملیات با شش هلی کوپتر جنگی به منطقه اعزام می‌شوند که پس از انجام عملیات، هلی کوپتر وی مورد اصابت گلوله های دشمن قرار گرفت. هلی کوپتر را در پایگاه شکاری دزفول می‌نشاند ولی «کیارش» سخت مجروح شده بود. وی را به بیمارستان داخل پایگاه منتقل می کنند. پس از اقدامات اولیه با تهران تماس گرفته می‌شود و درخواست یک هواپیما برای انتقال «کیارش» به بیمارستان در تهران می‌کنند که یک ساعت بعد این اقدام صورت می‌گیرد اما علی قبل از انتقالش به تهران در همان پایگاه دزفول به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها