رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس در صورت لغو نشدن تحریم‌ها مانع گفت‌وگوی ایران و ۱+۵ می‌شود

حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» گفت: در صورتی که آمریکا به برجام بازنگردد، تحریم‌ها را لغو نکند و بخواهد در قالب ۱+۵ با ایران مذاکره کند، قطعا دولت جمهوری اسلامی حاضر به گفت‌وگو نخواهد شد، در صورتی هم که دولت کوتاه بیاید، مجلس مقابل دولت می‌ایستد.
کد خبر: ۳۵۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ - 08July 2019

مجلس بدون لغو تحریم‌ها مانع گفت‌وگو ایران و ۱+۵ می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجتالاسلام «مجتبی ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «خانه‌ملت» در خصوص تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با رئیس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی از گفت‌وگو فرار نمی‌کند و هیچ‌وقت باب گفت‌وگو را نمی‌بندد یا به آن بسته هم نگاه نمی‌کند؛ لذا راه گفت‌وگو باز است؛ اما ما کارهای‌مان را معطل گفت‌وگو‌ها نمی‌گذاریم، اینکه وزارت امور خارجه و دولت دست روی دست بگذارند و اقدام تقابلی را منوط به نتایج مذاکرات کنند، اشتباه است.

استقبال از مذاکره همزمان با برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجام

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در ۶۰ روز اخیر گام‌هایی را تعریف و عملیاتی کرده است که یکی افزایش درصد غنای اورانیوم است که تاکنون ۳.۶۷ درصد بوده و هم اکنون متناسب با نیاز آن را افزایش می‌دهیم، ما این اقدام را انجام و همزمان در راستای احیاء رآکتور آب سنگین اراک کار‌هایی را انجام می‌دهیم، در عین حال بازطراحی و بهینه سازی برجام را اگر غربی‌ها به تعهداتشان عمل و عقب افتادگی را جبران کنند، دنبال کرده و همزمان با این اقدامات مذاکره هم خواهیم کرد.

ذوالنور یادآور شد: ما تا دیروز کاری انجام نمی‌دادیم و منتظر نتایج مذاکرات با اروپایی‌ها بودیم، اما امروز اقداماتی که در گام دوم تعریف شده را عملی خواهیم کرد، در عین حال از مذاکره هم استقبال می‌کنیم، اگر آمریکا هم می‌خواهد به گفت‌وگو بازگردد باید بداند که این گفت‌وگو در قالب برجام انجام می‌شود.

آمریکا با لغو تحریم‌ها و بازگشت به برجام می‌تواند به میز مذاکره ایران و ۱+۴ اضافه شود

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: آمریکا از برجام خارج شده و با خروج از این توافق، تحریم‌ها از جمله تحریم‌های نفتی و بانکی را علیه جمهوری اسلامی بر خلاف برجام اعمال کرده لذا هر زمان که این تحریم‌ها را لغو کند، می‌تواند در قالب برجام پای میز مذاکره ۱+۵ با ایران بنشیند و اظهارنظر کند یا به ۱+۴ اضافه شود. در این صورت ۱+۴ می‌تواند ۱+۵ مقابل ایران باشد.

مجلس بدون لغو تحریم‌ها مانع گفت‌وگو ایران و ۱+۵ می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که آمریکا به برجام بازنگردد، تحریم‌ها را لغو نکند و بخواهد در قالب ۱+۵ با ایران مذاکره کند، قطعا دولت جمهوری اسلامی حاضر به گفت‌وگو نخواهد شد، در صورتی هم که دولت کوتاه بیاید مجلس مقابل دولت می‌ایستد و مانع از انجام این کار می‌شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها