توصیه‌های یک شهید؛

پیشه کردن تقوی/ «حب دنیا» باعث فراموشی مرگ می‌شود

شهید «علی غفوری» در وصیتنامه خود نوشت: حب خود را به دنیا کم کنید؛ زیرا دوستی دنیا باعث فراموشی مرگ می‌شود و فراموشی مرگ هم از زیادی آرزو‌ها است.
کد خبر: ۳۵۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ - 10July 2019

امت حزب الله؛ تقوی، تقوی پیشه کنید/ حب دنیا باعث فراموشی مرگ می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «علی غفوری» متولد یکم آبان سال 42 است که در جریان جنگ تحمیلی برای دفاع از نظام اسلامی به عنوان نیروی سپاه پاسداران عازم جبهه‌های جنگ شد تا اینکه در 21 بهمن سال 64 در منطقه عملیانی اروندرود به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد. این شهید دوران دفاع مقدس در وصیت نامه خود نوشته است:

به نام الله، پاسدار حرمت خون شهیدان، به نام او که می آفریند و می‌میراند و برمی‌انگیزد؛ به نام او که توبه بندگان گنهکار را می‌پذیرد؛ به نام او که قلوب آماده را دگرگون می‌سازد و آحاد بشری را هدایت می‌کند؛ به نام او که «اسمع السامعين»، «ابصر الناظرين» و «احکم الحاکمین» است. سپاس خدایی که می‌بیند و دیده نمی‌شود، فرزندی نیاورده و زاده نشده و سپاس خدایی که هیچ چیز بدو مانند نیست.

عاشورای حسین مشتاقان را به میدان آورد

حسین جان، عاشورایت چنان جوش و خروش آفرید که تمام قلب‌های مشتاق را به میدان آورد و آنها مظلومانه خون سرخ خویش را هدیه کرده و لرزه بر اندام یزیدیان انداختند. سلام بر ابوالفضل، سلام بر علی اکبر و علی اصغرت باد که بازوان پرتوان تو بودند و با تو شربت شهادت نوشیدند.

خدایا! شکرگزارم از این که این لیاقت را نصیبم کردی که در راه تو گام بردارم و برای رضای تو، شربت شهادت بنوشم خدایا! تو را سپاس که به من منت نهادی تا شربت وصالت را نوشم و مردانه بمیرم. ای خدایی که مرا از این توفیق‌ها بهره‌مند کردی، از تو می‌خواهم گناهانم را ببخشی. یادت را آن زمانی با لذت احساس می‌کنم که پیروزی‌ها در سراسر گیتی به دست توانای امت اسلامی جلوه می‌نماید و کفر و کافرین به زباله دان تاریخ فرستاده می‌شوند.

امت حزب الله؛ تقوی، تقوی پیشه کنید

امت حزب الله با شما سخنی دارم؛ تقوی، تقوی را پیشه خود کنید؛ زیرا تقوی یکی از راه‌های ورود به جنت است و همانا آنان که این را پیش گرفتند، رستگار شدند؛ زیرا گرامی ترین شما نزد خدا با تقواترین شما می باشند و با ذکر خداست که قلب‌ها نرم می‌شود و قساوت و شقاوت قلب‌ها به رئوفیت تبدیل می‌گردد؛ زیرا که «الا بذكر الله تطمئن القلوب» همانا با ذکر خداست که قلب‌ها آرام و دل ها قوت می‌گیرد.

سعی کنید وجودتان را از گناه حفظ کنید؛ زیرا با انجام هر عمل گناه فاصله شما با خدا دورتر می‌شود و خدا هم از شما فاصله می‌گیرد و آن حالت عرفانی تبدیل به یک حالت شیطانی می‌گردد و انسان در نزد خدا مقامش کوچک شده و بالاخره منزلگاهی در جهنم برای خود آماده می‌کند.

امام امت، این قلب تپنده امت‌ها و این ابرمرد تاریخ را یاور باشید و مانند اهل کوفه نباشید که امام حسین (ع) را تنها گذاشتند. دیدیم که اهل کوفه با عمل‌شان چگونه مورد لعن و نفرین قرار گرفتند و طوری نباشد که آیندگان از بردن نام و حتی ياد ما بر خود ننگ کنند و ما را همیشه مورد لعن و نفرین قرار دهند؛ زیرا در وصف امام است که قلم‌ها از حرکت می‌ایستد و مغزها کشش خصوصیات این مرد ربانی را ندارند.

حب دنیا باعث فراموشی مرگ می‌شود

حب خود را به دنیا کم کنید؛ زیرا دوستی دنیاست که باعث فراموشی مرگ می‌شود و فراموشی مرگ هم از بسیاری آروزهاست؛ پس چه بهتر دوستی خود را با دنیا کم کرده و دوستدار خدا و اهل بیت رسول خدا شویم.

انقلاب اسلامی خون بهای هزاران شهید گلگون کفن است، آن را حافظ باشید و بدانید که خدا با ماست و به این وعده عمل می‌کند «ان تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامکم» و همانا فتح و پیروزی از آن ماست.

حال، سخن کوتاهی با پدر و مادرم دارم؛ پدر و مادر عزیزم مرا ببخشید و حلال کنید؛ اگرچه فرزند خوبی برای شما نبودم. پدرم، امیدوارم شما هم چون حضرت علی در فراق حضرت فاطمه و مادرم، شما هم چون حضرت زینب در فراق امام حسین صبر کنید که خداوند همیشه با صابرین است. برادران و خواهرانم امیدوارم که شما از یاوران امام و رهروان اهل بیت باشید. مادر عزیزم، از شما می‌خواهم که تمامی اموال شخصی مرا جهت رفع مظالم بگذارید و محل دفنم را تعیین کنید. با روی گشاده و خندان به طرف میعادگاه می‌روم، جایی که همه بدان جا می‌روند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها