راه‌اندازی طرح «رستوران بازی‌های فکری» در مسجد «فائق» تهران + عکس

طرح «رستوران بازی‌های فکری» با هدف تقویت پرورش کودکان و نوجوانان در مسجد فائق تهران راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۵۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ - 08July 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «فارس»، مساجد همواره برنامه‌های متعددی برای نوجوانان و جوانان در طول سال برگزار می‌کنند؛ اما همزمان با فرا رسیدن ایام تابستان و فراغت دانش‌آموزان، برنامه‌های ویژه‌ای را پیش‌بینی می‌کنند و گام‌های مؤثری در امور تربیتی آنان برمی‌دارند.

راه‌اندازی طرح «رستوران بازی‌های فکری» در مسجد «فائق» تهران

مسجد فائق واقع در منطقه ۱۷ شهریور تهران یکی از مساجدی است که در سطح کشور پیشرو بوده و اقدامات تربیتی، فراغتی ویژه کودکان و نوجوانان را به صورت کیفی انجام می‌دهد.

به عبارتی می‌توان گفت: مسجد فائق با طرح‌هایی جالب توجه، اقدامات تربیتی و پرورشی خود را برای دختران و پسران سنین ۲سال تا پیش از دانشگاه و حوزه اجرا می‌کند و در این راستا گام‌های بلندی را برداشته است.

یکی از این طرح‌ها «رستوران بازی‌های فکری» در مسجد فائق است که با شعار «در این رستوران به جای خوراک شکم، خوراک فکر طبخ می‌شود» فعالیت دارد و به گفته حجت‌الاسلام هراتی مسئول فرهنگی مسجد فائق، این طرح در کنار اسکیپ‌روم، از اولین طرح‌های بومی ایران است.

راه‌اندازی طرح «رستوران بازی‌های فکری» در مسجد «فائق» تهران

حجت‌الاسلام هراتی افزود: ما عقیده داریم در نوجوان و جوانی که برای آنان برنامه‌ریزی می‌کنیم، مهم‌ترین موضوعی که باید نهادینه شود، حریت است تا اگر فردی مسیر اشتباهی را رفت بتواند، به راه راست بازگردد.

وی درباره طرح «رستوران بازی‌های فکری» در مساجد گفت: معتقدیم کودکی که در کلاس‌های ما شرکت می‌کند باید هنگام خروج فردی متفکر باشد تا در هنگام نوجوانی متشخص شود و اگر هجمه‌ای به وی وارد شد، در مقابل آن بایستد؛ در این مسیر به اقدامات مربوط به کودک و نوجوان تخصصی‌تر پرداخته می‌شود.

راه‌اندازی طرح «رستوران بازی‌های فکری» در مسجد «فائق» تهران

مسئول فرهنگی مسجد فائق بیان کرد: رستوران بازی‌های فکری چندین هدف عمده را دنبال می‌کند؛ ما ابتدا از بین بازی‌های ایرانی و خارجی، آن‌هایی که اهداف تربیتی را دنبال می‌کنند، گلچین کردیم و هدف اصلی این بازی‌ها، تقویت استحکام بنیان خانواده است.

حجت‌الاسلام هراتی افزود: در بازی رستوران‌های فکری یک‌سری سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده‌اند که طبق آن خانواده‌ها در مساجد حضور می‌یابند و به صورت پدر یا مادر و فرزند، پدربزرگ یا مادربزرگ و نوه و ... در بازی شرکت می‌کنند و این بازی‌ها در فضای ارتباطی خانواده عمق‌بخشی بسیاری دارد.

راه‌اندازی طرح «رستوران بازی‌های فکری» در مسجد «فائق» تهران

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار