تجهیزات نظامی دشمن، اسباب‌بازی بچه‌های دهه ۶۰

شکست رژیم بعث به قدری سنگین بود که نیرو‌های آن هنگام عقب‌نشینی فرصت نکردند تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را به خاک خود منتقل کنند؛ بنابراین این تجهیزات و تسلیحات سال‌ها پس از جنگ، در مناطق روستایی، اسباب‌بازی کودکان شد.
کد خبر: ۳۵۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ - 08July 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان یکی از بزرگ‌ترین وقایع تلخ قرن بیستم بود که آسیب‌های فراوانی به منابع انسانی و اقتصادی دو کشور ایران و عراق وارد ساخت اما در این میان مقاومت و پایداری مردم همیشه در صحنه کشورمان منحصربفرد بود؛ چرا که دفاع رزمندگان غیور کشورمان بار دیگر پیروزی کرامت و انسانیت در مقابل شقاوت و ددمنشی را همچون عاشورای حسینی (ع) به منصه ظهور رساند.

در این جنگ، صدام و حامیان جهانی‌اش با انگیزه‌های مستکبرانه‌شان در یک طرف کارزار بودند و در طرف دیگر ملتی که تازه رژیم استبدادی و دست‌نشانده حاکم بر خود را با انقلابی اسلامی سرنگون کرده بود، قرار داشتند. با وجود اینکه رژیم بعث از حمایت تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی و نیروی انسانی نظام سلطه برخوردار بود؛ اما ملت غیور ما بدون اتکا به احدی توانستند از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کنند؛ بنابراین بعد از هشت سال، ملت بیدار کشورمان با مقاومت جانانه خود، نیرو‌های صدام را مجبور به عقب‌نشینی کردند. آن‌ها در این جنگ نه‌تنها پیروزی کسب نکردند، بلکه دنیا این رژیم را به عنوان یک رژیم جنایت‌کار و جانی شناخت که در رسیدن به اهداف خود برای مبانی و حقوق انسانی ارزش قائل نبودند، با این وجود این رژیم در مقابل ایرانی‌ها شکست خوردند.

شکست این رژیم به قدری سنگین بود که نیرو‌های آنها هنگام عقب‌نشینی فرصت نکردند تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را همراه ببرند؛ بنابراین این تجهیزات و تسلیحات سال‌ها پس از جنگ، در مناطق روستایی، اسباب بازی کودکان شد.

تجهیزات نظامی دشمن؛ اسباب بازی بچه‌های دهه 60

این عکس فرودین ۱۳۷۵ در روستای دهلاویه محل شهادت شهید مصطفی چمران ثبت شده است

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار