عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تفکر و روحیه بسیجی توطئه‌های غرب را باطل کرده است

محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه دشمنی غربی‌ها با نظام و انقلاب اسلامی ما در این برهه از زمان به اوج خود رسیده است، تفکر و روحیه بسیجی را یکی از عوامل مهم در عقب راندن دشمنان از مواضع ضد ایرانی‌شان توصیف کرد.
کد خبر: ۳۵۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ - 08July 2019

////محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص ایثارگری و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس برای نجات ملت و کشور از توطئه‌های دشمنان، به رسالت مهم، عرفی و شرعی تمام مسوولان برای قدم گذاشتن در مسیر شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در خصوص دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی فرمایشات و رهنمودهای بسیار ارزنده‌ای دارند که یکی از بارزترین آنها موضوع پرهیز از غفلت در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان در جامعه است؛‌ در زمان جنگ یکی از تاکیدات امام به رزمندگان این بود که مبادا از تفکر بسیجی فاصله بگیرید که اگر این‌چنین شود به آتش دوزخ گرفتار خواهید شد.

این مقام مسوول با توجه به این نکته که دشمنی غربی‌ها با نظام و انقلاب اسلامی در این برهه از زمان به اوج خود رسیده است، تفکر و روحیه بسیجی را یکی از مهم‌ترین عوامل عقب راندن دشمنان از مواضع ضد ایرانی‌شان توصیف کرد و افزود: اگر از انتقال فرهنگ دفاع مقدس و هر آنچه که در آن دوران به واسطه غرور و غیرت رزمندگان تبدیل به حماسه شد، به جامعه کنونی و به خصوص به نسل جوانِ امروز کوتاهی کنیم، بدون‌ شک متحمل خساراتی خواهیم شد که جبران آن امکان‌پذیر نیست. در حقیقت زیربنای دفاع مقدس، تفکر بسیجی است. استقامت و مقاومت در مقابل هرگونه بی‌عدالتی،‌ ظلم، تعدی، تجاوز و سلطه‌طلبی بیگانگان معنای کاملی از تفکر بسیجی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نهضت امام خمینی برگرفته از نهضت عاشورا است، گفت: تفکر بسیجی ما برمی‌گردد به سال 61 هجری و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و انقلاب اسلامی که در اصل دنبال‌روی نهضت عاشوراست. همانطور که امام حسین (ع) فرمودند: «هیهات منا الذّله»، یعنی در مقابل ظلم یزیدیان کوتاه نمی‌آیم. در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ملت ما نشان داد که پیرو واقعی سالار شهیدان است و در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان اسلام سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

وی با اشاره به بارزترین شعار ملت در اوایل انقلاب مبنی بر «نهضت ما حسینیه، رهبر ما خمینیه»، گفت: این شعار نشان‌دهنده این است که تفکر و اندیشه ما یک اندیشه بسیجی است و ریشه در قیام عاشورا دارد. رمز موفقیت و پیروزی ما در دوران دفاع مقدس و پس از آن در تمام توطئه‌هایی که دشمنان علیه کشورمان راه‌اندازی کردند، هوشیاری و مقاومت است؛‌ چراکه اگر دشمنان را کوچک تصور کنیم دچار خسارت‌هایی خواهیم شد که جبران آن سخت و در مواقعی غیرممکن خواهد بود. اگر تاریج را مرور کنیم می‌بینیم که به هیچ ملت تنبلی نصرت الهی تعلق نگرفته است؛‌ لذا مهم‌ترین دلیلی که باعث شد در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از کمک‌های الهی بی‌نصیب نمانیم، همت، غیرت و مجاهدت‌های بی‌وقفه رزمندگان و آحاد ملت بود. برای هیچ مردم و مسوولان بی‌اراده‌ای نصرت الهی نازل نشده و نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مسوولان از مسیر انقلاب و تفکر امام راحل فاصله گرفته‌اند، گفت: عده‌ای با ظاهرنمایی پرچم نظام را به دست گرفته و عکس امام را همراه دارند اما در باطن از آرمان‌های انقلاب و امام راحل دور شده‌اند؛ در حقیقت آنها هیچ سنخیتی با آرمان‌های امام ندارند. اینها استحاله شده و با گذشت زمان، چرب و نرم روزگار باعث شده تا اشرافی‌گری را جایگزین ساده‌زیستی و سبک زندگی شهدایی کنند، به همین دلیل تنها راه برون‌رفت از مشکلات کشور را در گرو تعامل و دوستی با آمریکایی‌ها می‌دانند.

وی تصریح کرد: کسانی که برای کم شدن مشکلات جاری کشور دست یاری به سوی بیگانگان دراز کرده‌اند، سنخیتی با آرمان‌های انقلاب ندارند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار