سعید بیابانکی:

«شعر» به تنهایی یک رسانه ملی است

سعید بیابانکی گفت: در کشور ما به رادیو و تلویزیون، رسانه ملی اطلاق می‌شود اما من معتقدم که در کشور ما رسانه ملی، شعر است. به خاطر اینکه شعر از دیرباز اولاً حافظ زبان ما و ثانیاً حافظ فرهنگ ما بوده است.
کد خبر: ۳۵۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 09July 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سعید بیابانکی عضو هیأت داوران پنجمین اجلاس جهانی شاعران هم‌سرا با بیان اینکه رسانه ملی ما شعر ماست، اظهار داشت: در کشور ما به رادیو و تلویزیون، رسانه ملی اطلاق می‌شود؛ اما من معتقدم که در کشور ما رسانه ملی شعر است. به خاطر اینکه شعر از دیرباز اولاً حافظ زبان ما و ثانیاً حافظ فرهنگ ما بوده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از اتفاقاتِ تاریخی فلسفی، دینی و اجتماعی و گنجینه‌های فرهنگی به واسطه‌ی شعر به ما رسیده و به نظر من، نثر و متن بعد از شعر قرار دارد.

این شاعر در ادامه گفت: اینکه چگونه می‌شود شعر را ترویج داد و این رسانه ملی را پاس داشت، فقط کار دولت‌ها نیست و چه بسا اصلاً گاهی وقت‌ها دولت‌ها دخالت نکنند هم بهتر است.

وی به ذکر خاطره‌ای از دکتر شفیعی کدکنی پرداخت و گفت: به یاد دارم سال‌ها پیش برای جشنواره شعر فجر خدمت شفیعی کدکنی رفتیم و در آنجا دوست عزیزی از همکاران دولتی جشنواره از ایشان پرسید: چه کاری انجام دهیم که برای شعر خوب باشد و شعر را پاس بداریم؟ ایشان فرمودند برای شعر اگر هیچ‌کاری نکنید بهترین کار را انجام دادید! منظورش این بود که دولت کاری انجام ندهد!

بیابانکی با تاکید بر اهمیت بخش خصوصی اضافه کرد: این‌که بخش خصوصی و خود مردم حافظ و پاسدار شعر هستند و این هنر و رسانه ملی را ترویج می‌کنند بسیار بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها