حجت‌الاسلام اشرفیان در گفت‎وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای اسلام و انقلاب است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: امروزه آنچه که ضامن بقای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی بوده، فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ را در خانواده شهدا بخصوص شهدای حرم می‌شود، دید.
کد خبر: ۳۵۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 10July 2019

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای اسلام و انقلاب استحجت الاسلام «محسن اشرفیان» معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در کشور برگرفته از فرهنگ متعالی عاشورا و قیام امام حسین (ع) بوده که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است. اینکه امروز دشمن جرات حمله نظامی به این کشور را ندارد نشات گرفته از همین موضوع است این در حالی است که جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

این مسئول ادامه داد: همه دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها وظیفه مهمی را در مبحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده دارند و اگر کوتاهی کنند، مدیون شهدا و خون ریخته شده شهیدان اسلام، انقلاب و مدافع حرم هستند.

وی ادامه داد: دوران هشت ساله دفاع مقدس مشعلی همیشه فروزان است و نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل‌های بعدی را تأمین می‌کند لذا این فرهنگ متعالی نیازمند معرفی رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب است.

حجت الاسلام اشرفیان اظهار کرد: تفاوت دفاع مقدس ما با بقیه جنگ‌ها در روحیه معنویت و ایثار و فداکاری رزمندگان بوده که این روحیه در هیچ جنگی در دنیا دیده نشده است.

وی بیان کرد: رزمندگان ما خلاء تسلیحاتی خود را با معنویت پر می‌کردند و اگر لطف خدا و عنایت ائمه اطهار (ع) نبود ما پیروز نمی‌شدیم، لذا واقعیت این است که دفاع مقدس از مهم‌ترین جلوه‌های نقش آفرینی معنوی رزمندگان اسلام است.

حجت الاسلام اشرفیان افزود: در واقعیت باید گفت که ارزش‌های مقدس معنوی در دوران به یک ره آورد تبدیل شد که اعجاز خود را در 8 سال دفاع مقدس نشان داد و این دوره تاریخی را تحت پوشش قرار داد. لذا حضور رزمندگان و ایثارگران بدون هیچ چشم داشتی در مناطق جنگی حاضر می‌شدند و سرچشمه همه این رشادت‌ها معنویت بوده است.

وی گفت: اشتیاق و شور رزمندگان برای حضور در جبهه‌ها وصف ناشدنی بود و معنویت آنها باعث تحمل سخت‌ترین و مشکل‌ترین وضعیت‌ها می‌شد.

این مسئول متذکر شد: میراث انقلاب ما معنویتی بود که در دوران دفاع مقدس جامعه را فرا گرفت و از بارزترین جلوه‌های رهبری و نقش معنوی حضرت امام خمینی (ره) و تأثیر شگرف آن بر روحیه ملت و رزمندگان اسلام، هدایت و رهبری ایشان در هشت سال حماسه دفاع مقدس است.

حجت الاسلام اشرفیان بیان کرد: اطاعت از فرماندهی از بدیهی‌ترین ویژگی‌ها و آشناترین شاخصه‌های رزمندگان اسلام است که تبیین معنویت مستلزم تعاریف و مفاهیم آن می‌باشد. دقت در معنی لغوی واژه معنویت، حقایقی را آشکار می‌کند.

وی اظهار داشت: روی آوردن به فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بستر معنویت تحقق پیدا می‌کند و این فرهنگ بدون در نظر گرفتن عنصر ایمان و تقوا راه به بی راهه خواهد برد و معتقدم که فرهنگ ایثار و شهادت زاییده و متاثر از رشادت‌ها و فضایل اخلاقی و معنوی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار