روسیه متقاضی تخریب تسلیحات شیمیایی شورشیان سوریه شد

مسکو اصرار دارد علاوه بر دولت سوریه، شورشیان این کشور نیز باید تسلیحات شیمیایی خود را تحویل داده و تخریب نمایند.
کد خبر: ۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴ - 23September 2013

روسیه متقاضی تخریب تسلیحات شیمیایی شورشیان سوریه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ریانووستی"، در حالی که از زمان توافق امریکا و روسیه در مورد سوریه کشورهای غربی همواره بر ضرورت خلع سلاح شیمیایی دولت این کشور تاکید می کنند، "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با یکی از شبکه های تلوزیونی بر ضرورت خلع سلاح شیمیایی شورشیان در کنار دولت سوریه تاکید کرده است.

لاوروف همچنین بیان کرد کشورهای غربی اصرار دارند تنها دولت سوریه دارای تسلیحات شیمیایی است تنها بر ضرورت خلع سلاح آن تاکید می کنند ولی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شورشیان علاوه بر در اختیار داشتن تسلیحات شیمیایی درای تجهیزات لازم برای استفاده از برخی گازهای شیمیایی نیز می باشند.

وزیر امور خارجه روسیه در این رابطه خاطر نشان کرد: اطلاعات نهادهای اطلاعاتی اسرائیل نشان می دهد که شورشیان سوریه آزمایشگاه های لازم برای ساخت سلاح شیمیایی و همچین منطقه ای که تسلیحات شیمیایی در آن مستقر است را در اختیار دارند.

لاوروف ضمن اشاره به این مستندات اعلام نموده است که برخی از تسلیحات شیمیایی شورشیان از خارج از سوریه برای آنها فراهم شده و نیروهای آنها آشنایی لازم برای استفاده از این تسلیحات را ندارند و از حامیان شورشیان سوریه و گروه های تندرو درخواست کرده است زمینه لازم برای کسب رضایت آنها برای خلع سلاح را فراهم کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار