دفع حملات تروریست‌های جبهه النصره علیه ارتش سوریه در لاذقیه

عناصر تروریستی جبهه‌النصره از صبح امروز عملیاتی را در شمال استان لاذقیه آغاز کردند که ارتش سوریه حملات آنان را دفع کرد.
کد خبر: ۳۵۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ - 09July 2019

دفع حملات تروریست‌های جبهه النصره علیه ارتش سوریه در لاذقیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع میدانی حاضر در استان «لاذقیه» (غرب سوریه) از عملیات جدید عناصر تروریستی علیه ارتش سوریه خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «مراسلون» اعلام کردند که ارتش سوریه توانسته است در محور شهرک «الدره» واقع در شمال استان لاذقیه این حملات را دفع کند.

منابع مذکور تأکید کردند که نیروهای سوری از صبح امروز سه‌شنبه با عناصر تروریستی تبعه‌های «چینی و ترکستانی» درگیر هستند. تروریست‌ها از صبح، در محور الدره و مناطق اطراف آن در ارتفاعات «جبل الترکمان» به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

به گفته ابن منابع، یگان‌های ارتش سوریه که در این منطقه مستقر بودند، توانستند این حملات را دفع و تلفات زیادی به تروریست‌ها وارد کنند.

پایگاه خبری معارض «نداء سوریا» در همین ارتباط اعلام کرد که اتاق عملیات موسوم به «وحرّض المؤمنین» -وابسته به تروریست‌های جبهه النصره- عملیات موسوم به «فإذا دخلتموه فإنکم غالبون» را آغاز کرده است.

این پایگاه مدعی شد که در جریان این عملیات خطوط مقدم دفاعی ارتش سوریه در هم شکسته شده است.

این عملیات‌های تروریست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه از 16 اردیبهشت عملیاتی را برای پاکسازی استان حماه و ادلب آغاز کرد.

در ریف لاذقیه و غرب استان حماه، تروریست‌های وابسته به النصره حضور دارند که شامل عناصر «حراس الدین، أنصار الدین و أنصار التوحید» هستند که همه این عناصر، غیر سوری هستند.

این تروریست‌ها با حملات خود، توافق بین روسیه و ترکیه موسوم به توافق سوچی را نقض می‌کنند؛ توافقی که بر اساس آن قرار بود، ترکیه به عنوان ضامن، خروج تروریست‌ها را تضمین کند، ولی این اتفاق تا به امروز رخ نداده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار