معاون وزیر خارجه در دیدار همتای ایتالیایی:

ایران گام های بلندی برای حل موضوع هسته ای برداشته است

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: ایران گام‌های بزرگی را برای حل این موضوع برداشته و امیدواریم با اتخاذ گام‌های جدی از سوی طرف مقابل به زودی به توافق جامع برسیم.
کد خبر: ۳۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 03December 2014

ایران گام های بلندی برای حل موضوع هسته ای برداشته است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در چارچوب گفتوگوهای مشورتی ایران و ایتالیا، «لاپو پیستللی»، معاون وزارت امور خارجه ایتالیا طی سفری به تهران با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ملاقات و در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقهای و بینالمللی گفتوگو کرد.

در این ملاقات مجید تخت روانچی با اشاره به پیشرفتهای صورت گرفته طی یکسال اخیر در روابط دو کشور خواستار توسعه متوازن روابط تهران – رم در ابعاد مختلف، تعمیق بخشیدن به آن بر اساس منافع و علایق مشترک و ظرفیتهای موجود در روابط دو کشور شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضوع هستهای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران گامهای بزرگی را برای حل این موضوع برداشته و امیدواریم با اتخاذ گامهای جدی از سوی طرف مقابل به زودی به توافق جامع برسیم. لاپو پیستللی، نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم منطقهای ایران و تاکید بر اراده ایتالیا برای توسعه مناسبات خود با تهران ابراز امیدواری کرد روابط تهران – رم در مسیر توسعه گام بردارد.

وی همچنین با اشاره به روند رو به افزایش ناامنیهای ناشی از تحولات عراق و سوریه و اقدامات تروریستی داعش در منطقه و نیز وجود علایق مختلف دو جانبه، منطقهای و بینالمللی بر ضرورت افزایش همکاریها و رایزنیهای ایران و ایتالیا تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها