محسن جوادی:

برنامه‌ریزی برای تولید و صادرات نوشت‌افزار ایرانی

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعدادی از تولیدکنندگان نوشت افزار دیدار کرد و گفت: تولیدکنندگان نوشت‌افزار نیز می‌توانند با داشتن برنامه تجارت (Business Plan) تسهیلات ویژه دریافت کنند و از ظرفیت این صندوق برای کسب و کار فرهنگی استفاده کنند.
کد خبر: ۳۵۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 10July 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محسن جوادی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قرار دادن کاغذ نشر کتاب و مطبوعات در فهرست اقلام شامل دریافت کننده ارز دولتی اظهار داشت: برای حل مشکل تولیدکنندگان نوشت‌افزار در بازه کنونی نیز می‌توانیم با واردکنندگان کاغذ وارد تعامل شویم و از آن‌ها بخواهیم نسبت به تامین کاغذ مورد نیاز تولید نوشت‌افزار داخلی اقدام کنند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش‌های معاونت امور فرهنگی برای توسعه مسیرهای صادرات و رونق تولید گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی معاونت امور فرهنگی در آینده نزدیک «صندوق توسعه ملی» بخشی از تسهیلات خود را به فعالان حوزه فرهنگ اختصاص خواهد داد. تولیدکنندگان نوشت‌افزار نیز می‌توانند با داشتن برنامه تجارت (Business Plan) تسهیلات ویژه دریافت کنند و از ظرفیت این صندوق برای کسب و کار فرهنگی استفاده کنند.

در این دیدار تولیدکنندگان نوشت افزار با اشاره به مشکلات خود خصوصا تامین کاغذ مورد نیاز جهت تولید دفترهای تحریر، خواستار حمایت معاونت امور فرهنگی در تهیه کاغذ با ارز دولتی شدند.

همچنین پیشنهاد دادند که با توجه به بازه زمانی کوتاه جهت آماده‌سازی دفترهای مورد نیاز بازار داخلی در مهرماه، این کاغذ از سوی معاونت امور فرهنگی تامین شود تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.

تولیدکنندگان نوشت افزار با اشاره به مسائل پیش روی تولید نوشت‌افزار در داخل اعلام کردند که در بازه کنونی نباید اجازه داد تا مشکلات موجود بر روی بازار داخلی تاثیر بگذارند و از نظر حجمی و قیمتی بازار را کنترل کنیم. در این جلسه اعلام شد که مصرف کاغذ نوشت افزار داخلی 37 هزار تن است که باید تلاش شود هر چه سریع‌تر آن را تامین کرد.

همچنین این گروه از تولیدکنندگان اعلام کردند که برخی مشکلات در حوزه محصولات وارداتی و ثبت اقلام نوشت‌افزار وجود دارد که نیاز مند حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها