ضمن تمجید از حمایت‌های اسد از حماس؛

الزهار: تلاش‌هایی برای ازسرگیری روابط حماس و سوریه در جریان است

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تمجید از حمایت‌های اسد از گروه‌های مقاومت فلسطین، گفت: تلاش‌هایی برای ازسرگیری روابط حماس و سوریه در جریان است.
کد خبر: ۳۵۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 10July 2019

الزهار: تلاش‌هایی برای ازسرگیری روابط حماس و سوریه درجریان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه عرب زبان «النهضه نیوز»، «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس سخنانی را در خصوص روابط این جنبش با سوریه مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: تلاش‌هایی در گذشته برای ازسرگیری روابط میان حماس و سوریه آغاز شده و این تلاش‌ها هم اکنون نیز ادامه دارد. ما باید ترتیبی دهیم که با تمامی کسانی که در کنار فلسطین و در مقابل اسرائیل ایستادند، رابطه داشته باشیم.

الزهار ادامه داد: مصلحت مقاومت در داشتن روابط خوب با تمامی کشورهایی است که با اسرائیل دشمن هستند و موضع ثابتی در قبال مسأله فلسطین دارند. ازجمله این کشورها می‌توان به سوریه، لبنان و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی همچنین تأکید کرد: از زمان آغاز بحران سوریه، روابط حماس با این کشور تیره شد. ما باید صداقت داشته باشیم و واقعیت را بگوییم و واقعیت این است که قبل از بحران سوریه، بشار اسد هر کاری را برای ما انجام داد. ما پیش از بحران سوریه، آزادانه در این کشور فعالیت می‌کردیم؛ درست مانند فعالیت هایمان در فلسطین. بهتر بود که سوریه را ترک نمی‌کردیم و نه له و نه علیه اسد در بحران سوریه وارد نمی شدیم.

الزهار در ادامه یادآور شد: دولت سوریه به ریاست اسد درهای این کشور را نه‌تنها به روی حماس بلکه به روی تمامی گروه های فلسطینی باز کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها