حسن‌پور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شبکه‌های اجتماعی بهترین بستر نفوذ فرهنگی غرب‌اند

نماینده مجلس شورای اسلامی شبکه‌های اجتماعی را یکی از اصلی‌ترین بسترهای نفوذ فرهنگی دانست و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که کینه‌ورزی دشمنان با ما بیش از گذشته شده و در تلاش هستند افکار و عقاید ضد ارزشی غربی را از طریق همین رسانه‌ها در قالب جنگ نرم به فرهنگ اسلامی کشورمان تحمیل کنند.
کد خبر: ۳۵۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ - 10July 2019
شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین بسترهای نفوذ فرهنگیشهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه عدم شناخت و آگاهی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از نحوه چگونه بهره‌مندی از این ظرفیت منجر به بروز و تشدید چالش و مشکلاتی شده که به معضلات اجتماعی نیز دامن زده است.
 
وی با توجه به این نکته که باید نحوه صحیح بهره‌گیری از فضای مجازی را بیاموزیم و از این ظرفیت بالقوه برای تبدیل بحران‌ها به فرصت‌ها استفاده کنیم، افزود: امروزه با رشد روزافزون فناوری شاهد ظهور سایت‌ها و برنامه‌های تعاملی مختلفی هستیم که باید قبل از بهره‌مند شدن، فرهنگ صحیح استفاده کردن آنها را بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاربران شبکه‌های مجازی را نوجوانان تشکیل می‌دهند، گفت: در برخی از کشورها برای استفاده از فضای مجازی محدودیت سنی وجود دارد این در حالی است که در کشورمان والدین توجه چندانی به این موضوع ندارند و به‌راحتی اسباب عضویت فرزندانشان در برنامه‌های مجازی را فراهم می‌کنند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است، گفت: برای در امان ماندن از تهدید و آسیب‌های احتمالی فضای مجازی باید این فناوری را جدی بگیریم و برای آشنایی با آن، زمان هزینه کنیم و فرهنگ صحیح استفاده از آن را در خانواده نهادینه کنیم.

این مقام مسوول با اشاره به هدف بزرگ غربی‌ها برای ضربه زدن به باور و اعتقادات نسل جوان ما، شبکه‌های اجتماعی را یکی از اصلی‌ترین بسترهای نفوذ فرهنگی دانست و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که کینه‌ورزی دشمنان با ما بیش از گذشته شده و در تلاش هستند افکار و عقاید ضد ارزشی غربی را از طریق همین رسانه‌ها در قالب جنگ نرم به فرهنگ اسلامی کشورمان تحمیل کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما فضای مجازی را یک جبهه جنگ می‌دانیم و جنگ همیشه با شلیک توپ و تفگ نیست»، گفت: به جرات می‌توان گفت که هیچ کشوری توان مقابله با ایران را ندارد، چراکه قدرت نظامی و توان دفاعی کشورمان بر همگان ثابت شده است، اما این باعث نمی‌شود که دشمن ما را به حال خود رها کند و به همین دلیل دست به دامان تکنولوژی شده که از این طریق بنیان خانواده را تضعیف کند؛ چراکه به خوبی می‌داند عقاید، ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی جوانان ما ریشه در کانون خانواده دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها