عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد؛

اصرار اروپایی‌ها به برقراری روابط ایران و آمریکا/ حضور آمریکا در مذاکرات برجام عملی نیست

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» با اشاره به تلاش اروپایی‌ها برای برقراری روابط ایران و آمریکا، گفت: حضور آمریکا در مذاکرات برجام عملی نیست؛ زیرا برای این حضور باید به مرحله اول توافق بازگردند.
کد خبر: ۳۵۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ - 10July 2019

اصرار اروپایی‌ها به برقراری روابط ایران و آمریکا/ حضور آمریکا در مذاکرات برجام عملی نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه‌ملت» در خصوص پیشنهاد حضور آمریکا در دور جدید مذاکرات برجام در گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با ریاست جمهوری ایران، اظهار داشت: بر اساس برخی از اظهارات برای حضور آمریکا در مذاکرات شرایط برجام باید به زمان حضور ایالات متحده در قرارداد بازگردد که به نظر حضور آن‌ها عملی نخواهد بود.

برداشتن گام دوم اجرای کاهش تعهدات، انتحاری نبود

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی گام‌های ملایمی را برداشته است، گام دوم اجرای کاهش تعهدات برجام هم گام انتحاری نبود، زیرا این گام با ملاحظات دیپلماتیک همراه بوده است، لذا طبیعی است که نتیجه محتوم و قطعی این تحولات مذاکره بین ایران و ۴+۱ است.

اروپایی‌ها در تلاشند تا روابط آمریکا با جمهوری اسلامی ایران برقرار شود

وی افزود: هرچند نتیجه قطعی این تحولات مذاکره بین ایران و ۱+۴ است. اما تا زمانی که کشور‌های اروپایی تعلل و ناتوانی تصمیم‌گیری و ضعف اراده داشته باشند، مذاکرات نتیجه‌ای نمی‌دهد. اروپایی‌ها در حال حاضر در تلاشند تا روابط آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را برقرار کنند. آن‌ها اراده‌ای از خود برای رفع اختلافات با ایران نشان ندادند.

گام‌های برجامی ایران با حفظ ملاحظات دیپلماتیک

فلاحت‌پیشه معتقد است: مسیری که جمهوری اسلامی در پیش گرفته، انتحاری نیست بلکه مسیری با حفظ ملاحظات دیپلماتیک است، ایران می‌خواهد فضای انتحاری حاکم نشود لذا منتظر واکنش طرف‌های مقابل است، اما برای حضور آمریکا در مذاکرات شروطی را قائل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: اظهارات آقای مکرون در تماس با آقای روحانی هم حساسیت اروپا را نشان داد و بر اساس آنچه تاکنون مشهود بوده اینکه اروپایی‌ها منتظر برقراری روابط ایران و آمریکا هستند؛ زیرا نمی‌توانند مستقل تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار