مسئول اداره نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کرمانشاه:

حجاب، محکم‌ترین سپر امنیتی زنان در جامعه است

«آذر آزادی» گفت: حجاب و عفاف محکم‎ترین سپر امنیتی زنان است که با استفاده از آن می‎توانند با آرامش خاطر و امنیت روانی در جامعه حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۳۵۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ - 11July 2019

حجاب، محکم ترین سپر امنیتی زنان در جامعه است« آذر آزادی» مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه ضمن  گرامی‌داشت هفته کرامت و روز عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب و عفاف محکم‎ترین سپر امنیتی  زنان است که با استفاده از آن می‎توانند با آرامش خاطر و امنیت روانی در جامعه حضور پیدا کنند.

آزادی با بیان اینکه در جامعه اسلامی هدف از پوشش و حجاب زن حفظ کرامت و شخصیت است، و نه محدویت و گوشه‌نشینی افزود: امروزه در جوامع اسلامی شاهد حضور موفق زنان محجبه بسیاری در پست مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هستیم که این امر می‎تواند پاسخی قاطع به کسانی باشد که حجاب را برای زنان محدویت می‎دانند.

وی در ادامه با اشاره به  ارزشمند بودن و سابقه تاریخی حجاب در جوامع متمدن گفت: در ایران باستان زنان اشراف‎زاده و شاهزادگان که جزو طبقه اشراف محسوب می‎شدند همواره در پوشش حجاب، زیبایی خود را از مردان پنهان می‎کردند در حالی که نوکران و کنیزان که جزو طبقه پایین و فرومایه جامعه بودند حجاب و پوشش نداشتند.

وی در ادامه به مقایسه دیدگاه اسلام و غرب به زن پرداخت و افزود: اسلام، زن را یک گوهر می‎داند که برای حفظ ارزشش باید در پوشش حجاب خود را از نگاه‌های آلوده حفظ کند، در حالی که نظام سرمایه‎داری غرب به زنان به عنوان یک کالای لوکس که با زیبایی خود به فروش محصولاتشان کمک می‎کنند می‎نگرند و به همین دلیل با حجاب زنان مخالف‎اند.

آزادی در پایان با اشاره به تبلیغات شبکه‎های ماهواره‎ای غرب و فضای مجازی در گسترش بی‎حجابی و آزادی‎های بی قید و شرط برای زنان افزود: این تبلیغات در جهت کم رنگ کردن ارزش‎های اخلاقی و اسلامی و سست کردن بنیاد خانواده‎ها صورت می‎گیرد که مقابله با آن نیازمند برنامه‎ریزی دقیق و اصولی متولیان دستگاه‌های فرهنگی جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها