امام جمعه تبریز:

صدا و سیما در نقش زنان محجبه تجدید نظر کند/ برخی‌ تلاش دارند تا حجاب را زیر سوال ببرند

«سید محمدعلی آل‌هاشم» گفت: دستور رئیس قوه قضاییه در مورد نپوشاندن چادر به متهمان زن، از اقدامات موثری بود که با این کار پاسخ کوبنده به هر کسی که حجاب اسلامی را زیر سوال می‌برد، داد.
کد خبر: ۳۵۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ - 11July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز (پنج‌شنبه) در اجتماع مردمی عفاف و حجاب که در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به معانی ارائه شده، حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اظهار داشت: اگرچه پوشش حجاب در ظاهر افراد ظهور پیدا می‌کند؛ ولی برخاسته از اعتقادات و باور‌های دینی افراد است.

وی با تاکید بر اینکه عفاف برخاسته از حالات درونی انسان است، ادامه داد: در قرآن کریم از واژه عفت در ۲ معنا استفاده شده است که گاه به معنای خود نگهداری و پاکدامنی و گاه عفت به معنای قناعت آمده است که در این معنا مسائل مالی مد نظر است.

امام جمعه تبریز با استناد به فرمایش امام خمینی (رحمت‌الله) درباره حجاب و عفاف، یادآور شد: ایشان تاکید کرده‌اند که به حجاب و عفاف توجه داشته باشید؛ چراکه حجابی که اسلام قرار داده است برای حفظ ارزش‌های شماست و هر چه را خدا دستور داده، برای این است که ارزش‌های واقعی به واسطه شیطانی یا دست‌های فساد استعمار پایمال شده، زنده شود.

وی در ادامه به سفارش مولا علی (ع) مبنی بر اینکه خداوند بر بندگان حقی قرار داده است و آن این است که باید از پروردگار اطاعت کنند، گفت: اگرچه حد خدا بزرگ است، ولی اطاعت از خداوند به نوعی ادای حق محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه خداوند متعال در آیه ۳۱ سوره نور حکم حجاب را به گونه‌ای صریح و آشکار مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: خداوند علاوه بر بیام ظرافت‌های خاص که در پوشش زن وجود دارد، در این سوره اشخاص محرم را ذکر کرده است تا نامحرمان مشخص شود و همچنین به فلسفه پوشش نیز اشاره کرده تا زینت و زیبایی زنان در مقابل نامحرم آشکار نشود و مورد تهاجم نگاه‌های ناپاک قرار نگیرند؛ از این‌رو احترام و حرمت زنان حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برخی علل ایجاد بدحجابی ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلام است، بیان داشت: همه وظیفه داریم تا برای تبیین فرهنگ دینی که حجاب و عفاف نیز جزو آن است، برنامه و اقدامات زیادی انجام دهیم که البته اقدامات انجام گرفته است؛ ولی نیاز به عنایت بیشتری دارد.

وی عدم برنامه‌ریزی جامع را از علت‌های ایجاد بدحجابی در کشور دانست و افزود: اگرچه برنامه‌ریزی وجود دارد، ولی مسئولان، برنامه‌ریزی جامع و هماهنگی لازم را نداشتند.

امام جمعه تبریز، ترویج فرهنگ تساهل از طریق رسانه‌های غربی و بعضا تبلیغات در داخل کشور را از دیگر علت برای کم‌توجهی به حجاب برشمرد و عنوان کرد: ضعف در معرفی الگو‌های مناسب دیگر علت وقوع بی‌حجابی است؛ چراکه آن طور که شایسته و بایسته است، الگو‌های اسلامی برای بانوان معرفی نشده است.

وی جنگ نرم گسترده دشمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان با تمام ابزار‌ها و شیوه‌های گوناگون تبلیغی و تمام برنامه‌های رسانه‌ای، تلاش دارند تا هجمه‌ای گسترده علیه مبانی اعتقادی و اخلاقی و بنیان‌های خانواده در ایران ایجاد کنند که تاثیرات بسیاری هم داشته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه برخی‌ تلاش دارند تا حجاب را زیر سوال ببرند، افزود: در این راستا باید آفرین بر تدبیر رئیس قوه قضاییه گفت که از دیگر اتفافات مهم در مورد حجاب را انجام داد.

وی افزود: دستور رئیس قوه قضاییه در مورد نپوشاندن چادر به متهمان زن، از اقدامات موثری بود که با این کار پاسخ کوبنده به هر کسی که حجاب اسلامی را زیر سوال می‌برد، داد.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: چادر سرکردن به متهمان زن که موجب زیر سوال بردن حجاب برتر می‌شد، با دستور رئیس قوه قضائیه منع شد و هر متهم زن با همان پوششی که به صورت عادی داشت، باید با رعایت شئونات در دادگاه و دادسرا و زندان حضور می‌یابد.

وی تذکری هم به صدا و سیما در مورد فیلم‌ها و سریال‌ها داد و گفت: صدا و سیما باید در نقش زنان محجبه تجدید نظر کند و از بازی زنان چادری در نقش‌های منفی جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: البته عکس این موضوع نیز صادق است؛ چراکه بازیگرانی که در زندگی خود حجاب و پوشش مناسبی ندارند در نقش زنان چادری بازی می‌کنند که نباید این‌گونه افراد از چادر استفاده کنند؛ چراکه این‌کار بار منفی در دختران و زنان دارد و به عبارتی توهین به ساحت حجاب است.

وی ابراز امیدواری کرد که لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت از ابعاد مختلف بررسی شده و تقدیم دولت و مجلس شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار