با حضور نمایندگان قم در مجلس و پیشکسوتان دفاع مقدس صورت گرفت؛

بازسازی رودخانه «گاوی» منطقه عملیاتی کربلای یک در شهر کهک قم

بخشی از منطقه عملیاتی کربلای یک به نام رودخانه «گاوی» و آزادسازی شهر مهران، در خروجی شهر کهک قم بازسازی شد و شب گذشته مورد بازدید دو نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 12July 2019

بازسازی رودخانه «گاوی» منطقه عملیاتی کربلای یک در شهر کهک قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، بخشی از منطقه عملیاتی کربلای یک و آزادسازی شهر مهران به نام رودخانه «گاوی» به همت پیشکسوتان گردان حضرت رسول (ص) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، بازسازی شد و شب گذشته طی مراسمی مورد بازدید مسئولان سپاه و بسیج و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، پیشکسوتان، هنرمندان و فیلمسازان دفاع مقدس و همچنین سیدمجتبی سبحانی و حسن مالکی نژاد دو عضو شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مراسم فوق با نماز جماعت مغرب و عشا و قرائت زیارت عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) توسط حاج علی مالکی نژاد از اعضای گردان حضرت رسول (ص) و خاطره گویی حال و هوای گرما و تشنگی تیرماه سال ۱۳۶۵ آغاز شد.

سپس «حاج علی خاکباز» جانشین فرماندهی گردان با اشاره به انگیزه بازسازی منطقه عملیاتی کربلای یک، اظهار داشت: هدف از بازسازی رودخانه گاوی و تجمع نیرو‌های گردان در این منطقه، یادآوری یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران است که قلب امام (ره) را شاد کرد.

وی افزود: مهران سه بار بین ما و نیرو‌های دشمن دست به دست شد و در آخرین مرحله، با استقرار دو گردان حضرت رسول (ص) و امام سجاد (ع) از لشکر ۱۷ در رودخانه گاوی و به تدریج استقرار دیگر نیروها، دشمن به طور کلی از مهران عقب رانده و این شهر برای همیشه آزاد شد.

در ادامه مراسم، «جواد افشار» کارگردان قمی سریال‌های کیمیا و گاندو و از جانبازان پیشکسوت لشکر ۱۷ خاطراتی از حضورش در عملیات کربلای یک و همچنین فرازونشیب‌هایی از ساخت و پخش سریال اخیر بازگو نمود.

«احمد بیطرفان» جانشین فرماندهی سپاه استان قم نیز طی سخنانی یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران را گرامی داشت و حضور و همدلی پیشکسوتان دفاع مقدس را موجب تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه خواند.

حجت الاسلام والسلمین «مجتبی ذوالنوری» و «احمد امیرآبادی» نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان کوتاهی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نیز حمایت‌های معنوی خود از سریال گاندو و ضرورت مبارزه دائمی با نفوذ دشمنان تاکید کردند.

در این مراسم همچنین فیلم حضور جواد افشار در عملیات کربلای یک و بخش‌هایی مرتبط با دفاع مقدس از سریال‌های کیمیا و گاندو پخش شد، سپس سردار غلامرضا جعفری از فرماندهان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، جانشین فرماندهی سپاه قم و تعدادی دیگر از مسئولان و میهمانان شرکت کننده در مراسم، با تقدیم تابلو فرش منقش به تصویر افشار و دیگر هدایا، از خدمات ارزشی این کارگردان متعهد تقدیر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار