مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان دورود:

بی‌حجابی امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجیوند با بیان اینکه بی‌حجابی امنیت روانی جامعه را به‌خطر می‌اندازد، گفت: فرهنگ عفاف و حجاب باید در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۳۵۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ - 12July 2019

بی‌حجابی امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «غلامرضا حاجیوند» مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان دورود شامگاه دیروز (پنج‌شنبه) در همایش عفاف و حجاب این شهرستان که در پارک آزادگان برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب از ضروریات اسلام است، اظهار داشت: آیات قرآن و روایات اهل بیت مملو از سفارش به حجاب و پوشش است، حجاب از ضروریات دین اسلام است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در دنیا علیه حجاب تبلیغ می‌کنند، برخلاف فطرت انسان است، افزود: بی‌حجابی برخلاف فطرت زن‌هاست، حیا و عفت آنان را به‌حراج می‌گذارد. فطرت زن‌ها پوشش را می‌طلبد.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان دورود با بیان اینکه کسی نمی‌تواند از بی‌حجابی دفاع کند، بی‌حجابی هوسی‌ است که تبلیغ می‌شود، عنوان کرد: بی‌حجابی بنیان خانواده را از هم می‌پاشد، بی‌حجابی امنیت روانی جامعه را به‌خطر می‌اندازد.

وی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری بالاترین آزار زن‌ها این است که آنان در دنیای امروز به عروسک‌های خیمه شب‌بازی تبدیل شدند. فمینیسم، نهضت ادای حقوق زنان ظلمی به زن برای پرکردن جیب سرمایه‌داران بود.

حاجیوند با بیان اینکه حجاب مانعی‌ست برای اینکه به زن ظلم و تبدیل به عروسک نشود، گفت: حجاب غیر اینکه پوشش باشد، نماد فرهنگ است، این پوشش‌هایی که هر کدام از قشرهای جامعه انتخاب می‌کنند یک نماد است. یک زن با حجابی که انتخاب می‌کند یک فرهنگ را فریاد می‌زند. زن با پوشش خودش یک پیام می‌دهد که او یک زن عفیف و پاکدامن است و هر رهگذر و کسی حق ندارد چشم‌دزدی کند و یا بهره ببرد.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان دورود تصریح کرد: چه کسی می‌تواند بی‌حجابی را اثبات کند کسی می‌تواند از بدحجابی دفاع کند؟ تا زمانی که دشمن علیه ضرورت اسلامی هجمه‌ها دارد فساد هم بیشتر شده و زندگی‌ها از هم پاشیده می‌شود، بعضی استدلال‌شان این است می‌گویند شما محدودیت‌ها را بردارید، بشر وقتی آزاد باشد بعد از یک مدت چشم و دلش سیر می‌شود.

حاجیوند با طرح سؤال که چرا دنیای غرب هنوز از بی‌حجابی سیر نشده‌ است، اظهار داشت: دنیای غرب چرا دست از تنوع‌طلبی بر نمی‌دارد؟ این مسیر، مسیری نیست که در آن سیری وجود داشته باشد.

وی افزود: فساد می‌تواند بزرگ‌ترها را هم به خطر بیاندازد ما با تبرج و خودنمایی مواجه هستیم که پایه‌ی خانواده‌ها را سست خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان دورود بر نهادینه‌شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و عنوان کرد: آن خانواده‌هایی که حیا و عفت را کنار می‌گذارند اولین ضربه را خودشان خواهند خورد و بی‌اعتمادی‌ و سوءظن در زندگی همه ما حاکم خواهد شد.

 بنا براین گزارش در مراسم عفاف و حجاب دورود غرفه‌هایی از جمله ایستگاه‌های کنترل فشار خون، مشاور خانواده و نقاشی کودکان برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان در این همایش در نظر گرفته شده‌ بود که با استقبال پرشور جوانان و خانواده‌ها در پارک آزادگان همراه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار