علی‌رغم مخالفت آمریکا؛

اولین محموله سامانه پدافندی اس-400 وارد ترکیه شد

اولین محموله از سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 امروز تحویل ترکیه شده و در پایگاه هوایی مرتد مستقر شد.
کد خبر: ۳۵۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 12July 2019

اولین محموله سامانه پدافندی اس-400 وارد ترکیه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که اولین محموله از سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 امروز (جمعه) وارد ترکیه شده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، اولین محموله سامانه اس-400 روسی امروز در پایگاه هوایی «مرتد» (با نام پیشین آکینجی) در نزدیکی آنکارا مستقر شده است.

پیشتر شبکه «خبرترک» نزدیک به دولت ترکیه با اعلام خبر تحویل اولین محموله از سامانه پدافندی اس-400 در هفته آینده، گزارش داد که این محموله توسط هواپیماهای ترابری روس روز یکشنبه بارگیری می‌شود.

همچنین روزنامه «ینی شفق» نزدیک به دولت آنکارا در گزارشی به نقل از منابع نظامی نوشت که سامانه اس-400 احتمالا در دو منطقه نزدیک به شهر آنکارا (پایگاه هوایی آکینجی یا شهرک عایاش) پایتخت ترکیه مستقر خواهد شد.

این در حالی است که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» پیشتر هشدار داده بود به محض ورود اولین محموله از سامانه پدافند موشکی روس به خاک ترکیه، تحریم‌های سختی را بر آنکارا اعمال می‌کند.

منابعی در وزارت خارجه آمریکا همچنین پیشتر هشدار داده بودند اگر ترکیه به پیشبرد قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی اس-400 ادامه بدهد، از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های اف-35 کنار گذاشته شده و مابقی هواپیماهای خریداری شده را نیز تحویل نمی‌گیرد.

دسامبر سال 2017 ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-400 از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و 55 درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

ترکیه همچنین طی قراردادی به ارزش حدود 11 میلیارد دلار، 100 فروند جنگنده اف-35 از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریداری کرده است و بخشی از برنامه تولید این جنگنده‌های مدرن است. این کشور هم‌اکنون مبلغ 900 میلیون دلار را به آمریکا پیش پرداخت کرده است و در تاریخ یکم تیر، دو فروند از این جنگنده‌ها را طی مراسمی نمادین در پایگاه هوایی «فورت وورث» در تگزاس تحویل گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار