وزیر خارجه کوبا: بولتون بزرگترین تهدید برای امنیت جهان است

وزیر امور خارجه کوبا روز جمعه مشاور امنیت ملی آمریکا را بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی توصیف کرد.
کد خبر: ۳۵۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱ - 12July 2019

وزیر خارجه کوبا: بولتون بزرگترین تهدید برای امنیت جهان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا روز جمعه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا را بزرگترین تهدید برای امنیت جهانی توصیف کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «تاثیرات مشاور امنیت ملی آمریکا، جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی به شمار می‌آید.»

وزیر خارجه کوبا اضافه کرد: «به جریان انداختن دکترین مونرو در نیمکره غربی، در واقع حمله به حق حاکمیت و عزم آزاد مردم کشور‌های این منطقه است.»

جان بولتون در ماه مارس گذشته با اشاره به آنچه «دکترین مونرو» خوانده می‌شود، به صراحت آمریکای لاتین را حوزه نفوذ خصوصی واشنگتن دانست و گفت: ایالات متحده حق دارد برای دستیابی به اهداف دکترین مونرو، در امور داخلی کشور‌های آمریکا لاتین دخالت کند.

در ماه مه نیز بولتون مدعی شد در راستای قطع ارتباط میان کوبا و ونزوئلا تلاش خواهد کرد و هشدار داد که این ارتباط پایان خواهد یافت.

از سال 2017 و پس از سرکار آمدن ترامپ، آمریکا فشار بر کوبا را افزایش داده است.

دکترین مونرو اولین بار در قرن نوزدهم توسط «جیمز مونرو» رئیس‌جمهور وقت آمریکا و با هدف مقابله با کشیده شدن درگیری قدرت‌های استعمارگر اروپایی به قاره آمریکا مطرح شد، اما این دکترین در دهه‌های اخیر به بهانه‌ای برای آمریکا بدل شده تا مداخله در امور همسایگان خود با هدف روی کار آوردن دولت‌های همسو را توجیه کند. با این حال، مقام‌های آمریکایی به ندرت صراحتا به پیروی از این دکترین اذعان می‌کنند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها