انتشارات نیستان منتشر کرد؛

رشد توانایی فرزندان برای حل مسائل پیچیده‌ی زندگی در «میسا و دردسرهایش»

«میسا و دردسرهایش» برای بزرگترها هم خالی از نکات آموختنی نیست و به آنها یادآوری می‌کند که باید موقعیت و شرایط لازم برای رشد توانایی‌های فرزندان را فراهم کنند و به تدریج آنها را در مسیر مناسب قرار دهند تا در آینده بتوانند از پس مسائل ساده و پیچیده‌ی زندگی بربیایند.
کد خبر: ۳۵۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 13July 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، این روزها، درباره‌ی هوش و آگاهی کودکان زیاد می‌شنویم. نسل فعلی در قیاس با نسل‌های قبل، اطّلاعات خیلی بیشتری دارد ولی به همان اندازه از توانایی‌های عملی زندگی روزمره دور است. تغییر سبک زندگی در کنار عوامل متعدّد دیگر باعث شده تا کودک دبستانی امروز، خیلی از تجربه‌هایی را که مادر و پدرش به سادگی کسب کرده بودند، به دست نیاورد و با مفاهیم ارزشمندی همچون مسئولیت‌پذیری آشنا نشود، همواره توقع داشته باشد تا شخص دیگری کارها را انجام دهد و مشکلات را از سر راه بردارد.

کتاب «میسا و دردسرهایش» که هفتمین جلد از مجموعه‌ی «قصه‌های آبدار» به شمار می‌رود، با متنی جذاب و تصاویری گویا معنای مسئولیت‌پذیری را به بچه‌های هفت تا هشت ساله نشان داده است. « جمال‌الدین اکرمی» نویسنده‌ی نام آشنا به شکلی عناصر و ماجراهای داستان را کنار هم چیده که مخاطب، ناخواسته همراه میسا شده و به جای نشستن و غصه خوردن به خاطر خرابکاری‌های پیشول وعصبانی شدن و انتظار کشیدن برای بازگشت مادر، خودش دست به کار می‌شود و همه چیز را نظم می‌بخشد.

نویسنده توانایی حل مسئله، کنترل هیجان و اتکا به نفس را نیز به شکلی ظریف مطرح کرده است.علاوه بر همه‌ی اینها، میسا به قول خود به مادر درمورد مراقبت از خانه عمل می‌کند. طوری که وقتی او بر‌می‌گردد متوجه هیچ چیزی نمی‌شود و فقط دخترش را می‌بیند که خوابیده است.

تصاویر «مجید قربان‌زاده»، احساسات قهرمان و فضای آرام و دوست داشتنی خانه را به مخاطب نشان می‌دهد. میسا شبیه همه‌ی دختربچه‌های معمولیست و هیچ ویژگی خارق‌العاده‌ای ندارد. پس هر کسی می‌تواند جای او باشد و مثل او رفتار کند.

علاوه براین، «میسا و دردسرهایش» برای بزرگترها هم خالی از نکات آموختنی نیست و به آنها یادآوری می‌کند که باید موقعیت و شرایط لازم برای رشد توانایی‌های فرزندان را فراهم کنند و به تدریج آنها را در مسیر مناسب قرار دهند تا در آینده بتوانند از پس مسائل ساده و پیچیده‌ی زندگی بر‌بیایند. چرا که تربیت فرزندی با بالاترین درجات علمی هرگز به معنای انجام تمام وظایف والدین نیست و بسیارند افراد به ظاهر موفقی که به دلیل فقدان مهارت‌های زندگی، از درک معنای خوشبختی حتی در پایین‌ترین سطح، ناتوانند.

«میسا و دردسرهایش» اثری کوچک و دوست داشتنی است. استفاده از رنگ‌های پاستیلی و خطوط منحنی در کنار قطع جالب و کودکانه باعث شده تا بچه‌ها بتوانند از آن به عنوان کتاب موردعلاقه‌ی خود استفاده کنند و همراه خود، به همه جا ببرند.

با آرزوی شادی و اتّکا به نفس برای مخاطبان کوچک، شما و آنها را به گشت و گذاری پر ماجرا در خانه‌ی میسا دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار