علی‌اصغر جعفری:

تقویت گردشگری یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌هاست

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان خارجی از این موزه، گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت تحریم‌ها، تقویت گردشگری است.
کد خبر: ۳۵۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ - 14July 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست تخصصی «گردشگری، محور تعامل سازنده با جهان» ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: گردشگری یک ظرفیت برای تعامل با کشور‌های جهان است.

وی با بیان اینکه اگر طرح معارف رضوی در کشورمان ثمره حرکت و سفر عظیم حضرت امام رضا (ع) به خراسان است، ادامه داد: این سفر موجب آشنایی مردم با اهل بیت (ع) شده است چراکه حضرت رضا (ع) توانست با این سفر خیلی از فضا‌های مسمومی که علیه ایشان ایجاد شده بود را بشکنند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سفر را جزو زندگی انسان دانست و تصریح کرد: فضای فشرده زمان و سختی زندگی در عصر مدرنیه انسان را تسخیر خواهد کرد از این رو برای ایجاد یک زندگی سالم سفر ضرورت پیدا می‌کند؛ لذا اگر تعاملات مستقیم ملت‌ها نباشد، خیلی از واقعیت‌هایی که متاثر از رسانه است، نگاه دیگری را به جامعه تزریق می‌کنند.

جعفری ادامه داد: قدرت‌های بزرگ می‌خواهند ملت‌ها با زاویه‌دید آن‌ها دنیا را ببینند. اگر ما بنشینیم و با دنیا صحبت کنیم، خیلی از اختلاف‌ها به دوستی تبدیل می‌شود.

وی تعامل چهره به چهره را بیشتر تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو وقتی عید کریسمس فرا رسید، برای همه همسایگان هدیه ارسال و حتی از همسایگان نیز تشکر و عذرخواهی کردند که این یک ارتباط چهره به چهره موفق بود درحالی که رسانه‌ها شخصیت دیگری را از ایشان در ذهن مردم آنجا ساخته بودند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز انتشار اندیشه متعالی، رسالت ما در جمهوری اسلامی است که با ارتباط بی‌واسطه و صنعت گردشگری می‌توانیم آن را محقق کنیم لذا با کسانی در مجموعه وزارت خارجه، سازمان گردشگری، شهرداری تهران در این زمینه فعالیت می‌کنند باید به همگرایی برسیم.

جعفری افزود: میزان بازدیدکنندگان خارجی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال ۱۳۹۷، ۸۰ درصد رشد داشته است. ما باید به یک اشتراک تفکر برسیم چراکه ارتباط بین ملت‌ها امروز از هر زمانی مهم‌تر است. یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت تحریم‌ها، تقویت گردشگری است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار