فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

افتتاح ۳۰۹ پروژه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در مازندران

سردار «محمدحسین بابایی» از افتتاح ۳۰۹ پروژه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی که در ماه جاری به اتمام رسیدند خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با هزینه ۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده‌ است.
کد خبر: ۳۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ - 14July 2019

افتتاح 309 پروژه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی با هزینه 5 میلیارد تومان در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلای مازندران صبح امروز در اولین مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی سپاه کربلا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ما شیعیان با اعتقاد به ولایت و امامت مسیر بسیار نورانی را طی می‌کنیم، اظهار داشت: شرط اینکه از عذاب خدا در امان باشیم قبول ولایت است.

وی با اشاره به دهه کرامت و تبریک میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) افزود: هر کس ولایت امام رضا (ع) را بپذیرد اثنی عشری بوده و اعتقادش به توحید نجات دهنده خواهد بود.

بابایی ادامه داد: انقلاب اسلامی ثابت کرد که اگر زیر لوای ولایت برویم می‌توانیم 40 سال مسیری درست، پاک، مشحون از زیبایی‌ها، پیشرفت‌ها، حمایت از مردم و مظلومین و ایستادن در برابر ظالمین را طی کنیم و به نتیجه برسیم.

این مسئول با اشاره به افتتاحیه پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی سپاه افزود: قرار است در این برنامه برای تمام فعالیت‌های سپاه در موضوعات تولید، اشتغال، محرومیت‌زدایی و پروژه‌های عام المنفعه هر ماه یک جلسه برگزار کنیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی برای عموم مردم است، عنوان کرد: در بین مردم قشری ناخواسته به دلایل روابط غلط، رانت‎ها، نداشتن امکانات مالی و... در محرومیت قرار گرفتند که به تعبیر دینی مستضعف نامیده می‌شوند که بعد از جنگ تحمیلی قشر به قشر آسیب‌پذیر عنوان گرفتند.

وی با عنوان اینکه مردم ولی نعمت خدا هستند و حاکمیت وظیفه رسیدگی به مردم را دارد، گفت: مسیر انقلاب مسیر رسیدگی به مستضعفین بیرون آوردن از استضعاف است.

بابایی گفت: وظیفه سپاه توانمندسازی مستضعفین بوده و این فرهنگ دینی با گذر زمان و... فراموش نمی‌شود و فرهنگ اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سپاه پاسدارن برابر قانون اساسی تشکیل بسیج مستضعفین، جذب، آموزش و سازماندهی مردم است، عنوان کرد: هر جا که مردم ورود پیدا کنند موفق هستیم چنان که در هشت سال دفاع مقدس مردم در کنار نیروهای مسلح قرار گرفتند و پیروزی حاصل شد.

این مسئول همچنین حضور مردم را در جنگ سخت و امنیت پایدار تعیین کننده دانست و عنوان کرد: شناسایی عناصر بدخواه که نقشه‌های شوم به سر دارند توسط عناصر مردمی به سپاه اطلاع داده می‌شود در نتیجه امنیت پایدار هم با مردم است.

بابایی در ادامه با عنوان اینکه سپاه پاسداران متولی امر اشتغال و سطح تولید نیست، گفت: سپاه پاسداران این افتخار را دارد که با بکارگیری مردم در امر اشتغال، ورود به عرصه راه‌اندازی کارهای زودبازده، همکاری صمیمانه با نهادهایی مثل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی اثرگذار باشد.

وی از راه اندازی صندوق‌های محله‌محور توسط مردم به عنوان یکی از زمینه‌های توسعه اشتغال یاد کرد که و بدون نیاز به بانک و پول دولتی پیشرفت‌های خوبی حاصل شد.

بابایی با بیان اینکه از بهمن سال گذشته سپاه کربلا متعهد شد یک هزار و 600 پروژه را در استان به بهره‌برداری برساند، متذکر شد: تاکنون 519 پروژه در حوزه خانه محروم، کتابخانه، بهسازی معابر، راه روستایی، پل روستایی، مسجد، خانه عالم، خانه بهداشت، آبرسانی روستایی، سالن ورزشی، زمین ورزشی روباز، مدارس روستایی و... به اتمام رسانده و تحویل دادیم.

فرمانده سپاه کربلا گفت: 673 پروژه در دست احداث داریم که از 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول از افتتاح 309 پروژه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی که در ماه جاری به اتمام رسیدند در این مراسم خبر داد و گفت: این پروژه‌ها که در حوزه آبرسانی روستایی (احداث مخرن و لوله کشی روستایی)، احداث خانه محروم و سیل‌زدگان، بهسازی گلزار شهدا و راه‌اندازی مشاغل خرد و کوچک خانگی بوده با هزینه 5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده‌ است.

در این مراسم پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتغالزایی با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) در شهرهای ساری، بابلسر، آمل، گلوگاه، بهشهر، محمودآباد، نوشهر، چالوس، عباس آباد، رامسر، کلاردشت، جویبار، سیمرغ، میاندورود به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها