امیر فهمیده:

موظفیم فرهنگ غنی دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم

امیر «محمد فهمیده قاسم‌زاده» گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس استان فارس نیازمند همکاری همه اقشار مردم است و موظفیم این فرهنگ غنی و ثروت عظیم فرهنگی را به نسل جدید منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۵۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ - 14July 2019

موظفیم فرهنگ غنی دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از شیراز، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، از مدیرکل پیشین به دلیل راه‌اندازی موزه دفاع مقدس استان تقدیر و مأموریت مدیرکل جدید را پربار کردن محتوای این موزه اعلام کرد.

امیر فهمیده در این مراسم گفت: کار بزرگ مدیرکل قبلی در مدت دو سال و نیم، افتتاح مرکز و موزه دفاع مقدس در فارس بوده و انتظار می‌رود این موزه و مرکز فرهنگی که از لحاظ ساختمان تکمیل شده در محتوا نیز پربار شود.

وی عنوان کرد: تکمیل این موزه نیازمند همکاری همه اقشار مردم است و موظفیم این فرهنگ غنی و ثروت عظیم فرهنگی را به نسل جدید به‌عنوان وظیفه‌ای خطیر منتقل کنیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ارمغان بزرگ مجاهدت همه بزرگان تشیع، علما و مردم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب دشمنی استکبار فزونی یافت و با انواع توطئه‌ها درصدد نابودی این ملت نوپا برآمد و در نهایت با راه انداختن یک جنگ کلاسیک از سوی همسایه غربی ما آزمونی بزرگ برای جهاد، مقاومت و آزمایش رقم خورد.

فهمیده قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی در این آزمون مقابل همه استکبار قرار گرفت، بیان داشت: امام خمینی (ره) مهندسی نیروهای مسلح قبل از شروع جنگ را طراحی کردند و با چهار عملیات بعد از یک سال از شروع جنگ دشمن به عقب رانده شد.

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرهنگ ترکیبی زیبایی را برای پاسداری از انقلاب رواج دادند و مجاهدت نیروهای مسلح و آحاد مردم جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس مبدل شد که ثروتی ملی است و می‌تواند تا دویست سال آینده آحاد مردم را از این فرهنگ غنی بهره‌مند سازد.

فهمیده قاسم‌زاده عنوان کرد: نتیجه فرهنگ دفاعی و وحدت کلمه پیروزی انقلاب با عنایت خداوند بود و در چهلمین سالگرد انقلاب رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را ارائه و کلید واژه مقاومت را به ملت جهان تقدیم کردند.

آیین معارفه و تقدیر امروز در شیراز برگزار شد که سرهنگ پاسدار سعید کوشکی با عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس معرفی و سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی از این سمت تودیع شد.

در این مراسم همچنین از کتاب خاطرات سرهنگ گرامی در طول دفاع مقدس باعنوان «روزهای گرامی» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها