عملیات «اراده پیروزی» ابوبکر البغدادی را نشانه گرفته است

منابع عراقی با اشاره به تداوم عملیات اراده پیروزی ضد تکفیری‌ها در مساحتی گسترده در سه استان این کشور، به هدف اصلی این عملیات که به چنگ آوردن سرکرده داعش است، پرداختند.
کد خبر: ۳۵۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ - 14July 2019

عملیات «اراده پیروزی» ابوبکر البغدادی را نشانه گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النهرین، منابع عراقی از ادامه عملیات اراده پیروزی که از چندی قبل در استان‌های نینوا، صلاح الدین و الانبار تا مرز‌های سوریه شروع شده است، خبر دادند.

این منابع به پیشروی‌های قابل ملاحظه نیرو‌های عراقی در جریان این عملیات اشاره کردند و هدف اساسی از این عملیات را دست یابی به ابوبکر البغدادی که برخی منابع اطلاعاتی از حضور وی در صحرای غربی عراق خبر می‌دهند، دانستند.

در عملیات اراده پیروزی که ارتش و حشد الشعبی عراق حضور دارند، نیرو‌های عراقی پیشرفت‌های چشمگیری در مناطق صحرایی و کوهستانی در سه استان مذکور که مساحت آن بالغ ۴۲ درصد از مساحت کل عراق است، به دست آورده‌اند. صحرای غربی عراق به تنهایی ۲۳ درصد از مساحت این کشور را تشکیل می‌دهد.

همزمان علی الحسینی فرمانده محور شمال عراق حشد الشعبی اعلام کرد: عملیات اراده پیروزی بسیار گسترده است. محور ما از محور‌های ارتش و تشکیلات نظامی دیگر دور است و پوشش هوایی آنگونه که گفته می‌شود از سوی ائتلاف بین المللی است، نیست و از جانب نیروی هوایی عراق است.

وی افزود: اصولاً ما خواهان حمایت هوایی نیستیم، زیرا فعالیت ما در روی زمین برای پاکسازی است و جنگ نیست. ما درخواست حمایت هوایی در عملیات کنونی نکرده‌ایم، زیرا فعالیت ما زمینی است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها