مقامات حزب‌الله:

بازدارندگی بعد از جنگ 33 روزه سبب ثبات لبنان شده است

دو تن از مقامات حزب‌الله اعلام کردند، مقاومت لبنان، با جنگ 33 روزه، مقابل رژیم صهیونیستی بازدارندگی ایجاد کرد و اکنون سیزده سال است که لبنان دارای ثبات است.
کد خبر: ۳۵۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ - 14July 2019

بازدارندگی بعد از جنگ 33 روزه سبب ثبات لبنان شده استبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دفاع‌پرس، «علی دعموش» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد، جنگ 33 روزه در سال 2006 معادله بازدارندگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را تثیبت کرد و لبنان اکنون 13 سال است که در امنیت، آرامش و ثبات زندگی می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره» دعموش ادامه داد: همین قدرت بازدارندگی مانع از آن شده که دشمن جنگ دیگری علیه ما راه بیندازد، پس از جنگ ژوئیه 2006، اسرائیل برای تجاوز به لبنان هزار بار محاسبه می‌کند و همانطور که جناب دبیرکل (سید حسن نصرالله) گفت: هر جنگ جدیدی، این دشمن را در آستانه زوال قرار خواهد داد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله سپس گفت، تحریم‌های اخیر آمریکا علیه حزب‌الله جدید نیست و آمریکا پیشتر از آن نیز بسیاری از مقامات حزب‌الله را در لیست به اصطلاح «تروریستی» قرار داده است؛ این تحریم‌ها تأثیری ندارد و مدالی بر گردن مقاومت است.

دعموش در ادامه اعلام کرد، تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان پارلمان لبنان تجاوز آشکار به پارلمان و دلیل ورشکستگی ایالات متحده آمریکاست. هدف آمریکا از تحریم‌ها، راضی کردن رژیم اسرائیل، تحریک علیه حزب‌الله و تأثیر بر وضعیت داخلی لبنان است، اما با این تحریم‌ها با تقویت وحدت داخلی و گزینه مقاومت مقابله خواهد شد.

نبیل قاووق: مقاومت، ارتش رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت

«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله نیز به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه اعلام کرد؛ مقاومت محاسبات و معادلات بزرگ را تغییر داد و اسرائیل را به شدت شکست داد و اکنون پس از گذشت 13 سال، تل‌آویو نتوانسته از این شکست بیرون بیاید.

قاووق ادامه داد: مقاومت در زمین، دریا و هوای ارتش اسرائیل را رسوا کرد و باعث شد این ارتش مورد تمسخر ارتش‌های جهان قرار گیرد. مقاومت عمق دشمن اسرائیلی را کشف کرد و هیچ کسی نمی‌تواند امنیت را برای این عمق فراهم کند. مقاومت همچنین موفق شد اهداف اعلام شده و اعلام نشده این جنگ (33 روزه) را کشف کند و همه این‌ها ناشی از لطف خدا بود.

آمریکا هفته گذشته «محمد رعد» رئیس فراکسیون الوفاءللمقاومه، «امین شری» عضو فراکسیون الوفاءللمقاومه و «وفیق صفا» رئیس واحد ارتباطات و هماهنگی در جنبش حزب‌الله را تحریم کرد و این اقدام با واکنش مقامات لبنان روبرو شد.

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان «بی‌احترامی» به این کشور است، از واشنگتن خواست از این تصمیم خود صرف‌نظر کند.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در واکنش گفت که این گونه تحریم‌ها تأثیری بر عملکرد و فعالیت‌های پارلمان نخواهد داشت.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تحریم دو نماینده این کشور به دست آمریکا را تعرض به تمام لبنان توصیف کرد و افزود، برای پیگیری این موضوع به اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی مراجعه خواهد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار