سردار شرفی:

عملکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مکانیزه می‌شود

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه الکترونیکی و مکانیزه کردن حوزه عملکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در دستور کار ناجا قرار دارد، گفت: در این فرآیند هم در منابع انسانی ذخیره‌سازی می‌شود و هم رضایت‌مندی مردم افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۳۵۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ - 15July 2019

مکانیزه کردن حوزه عملکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در دستور کار ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در همایش تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌های یزد در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز در این استان حضور یافتیم تا در رابطه با سیاست‌های ابلاغی پیشگیری از وقوع جرم، رصد و کنترل جرایم، نظارت میدانی داشته باشیم و از آخرین وضعیت عملیاتی و اقدامات انجام شده در استان مطلع شویم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: شرایط خاص کشور و مشکلات موجود در حوزه منابع انسانی، ساختاری و گسترش جمعیت شهرنشین ایجاب می‌کرد که نیروی انتظامی اقداماتی را در راستای تقویت ساختار‌های پیشگیرانه انجام دهد.

سردار شرفی یکی از موضوعات مهم در این خصوص را بحث ارتقاء ساختار کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و توسعه آن‌ها بیان کرد و گفت: در ایران تعداد کلانتری‌ها و نفرات آن بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است به طوری که اگر در دنیا میانگین پلیس برای هر هزار نفر شش نفر تعریف شده، این میانگین در کشور ما 2.1 نفر است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: بر اساس میانگین جهانی از نظر تعداد کلانتری نیز اگر برای هر 20 هزار نفر یک کلانتری را در نظر بگیریم باید چهار هزار کلانتری در سطح کشور احداث و راه اندازی شود.

وی ادامه داد: چنانچه بر اساس تقسیمات کشوری برای هر شهر و هر دهستان یک پاسگاه و یک کلانتری در نظر بگیریم، بایستی دو هزار و 200 کلانتری و پاسگاه را پیش‌بینی کنیم تا بتوانیم منظومه پیشگیری از وقوع جرم را در حوزه پیشگیری انتظامی تکمیل کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در این خصوص تصمیم‌گیری‌های خوبی برای ارتقاء توانمندسازی ساختار کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در نظر گرفته شده و مصوب است که کلانتری‌هایی که به نام شعبه قضائی هستند و ساختار کامل کلانتری را ندارند تبدیل به کلانتری شده و پاسگاه‌های با استعداد پایین نیز به استعداد بالاتر و عملیاتی‌تر ارتقاء پیدا کنند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه یکی دیگر از موضوعات مهم را بحث توانمندسازی یا کیفی‌سازی منابع انسانی در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مطرح کرد و اظهار داشت: یک مأمور با انگیزه و آموزش دیده و دارای مهارت حرفه‌ای و شغلی می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم بسیار خوب عمل کند.

وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری ناجا دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار را برای تمامی کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پیش‎بینی کرده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای 35 هزار نفر از کارکنان کلانتری‌های سطح کشور دوره‌های بصیرتی، معرفتی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی پیش‌بینی و برگزار خواهد شد.

وی افزایش میزان توان و تحرک کلانتری‌ها را از دیگر موضوعات در دست اقدام برشمرد و گفت: با عنایت و توجه بسیار خوب فرمانده ناجا، تقویت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در خصوص ناوگان خودرویی و... در اولویت قرار گرفته و این امر افزایش توان تحرک این مجموعه ها را در پی داشته است.

سردار شرفی یکی از سیاست‌های کلان ناجا را بحث جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد و افزود: 700 موسسه با 100 هزار نگهبان محله به نوعی در پیشگیری از وقوع جرم به پلیس کمک می‌کنند که استفاده هدفمند از این ظرفیت در رابطه با کاهش جرایم مدنظر است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه بحث برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های غیرضروری کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به بخش خصوصی یکی از موضوعات مهم و در دست اقدام است، تصریح کرد: با بررسی‌های لازم مشخص شده می‌توان برخی از فعالیت‌هایی را که در کلانتری‌ها صورت می‌پذیرد به بخش خصوصی واگذار کرد که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

سردار شرفی با بیان اینکه الکترونیکی و مکانیزه کردن حوزه عملکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در دستور کار پلیس پیشگیری ناجا قرار دارد، اظهار داشت: چنانچه فرآیند کار پلیس با هوشمندی صورت پذیرد، هم در منابع انسانی ذخیره‌سازی می‌شود و هم رضایت‌مندی مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان یزد یکی از استان‌های مهم کشور به لحاظ شرایط جغرافیایی، بافت جمعیتی و مردمی بسیار خوب و متدین است، خاطرنشان کرد: صیانت از مردم فهیم این استان از رسالت‌های مهم پلیس است.

سردار شرفی تصریح کرد: استان یزد در خصوص سیاست‌های پیشگیرانه اقدامات خوبی را انجام داده و با تلاش مأموران پلیس این استان رشد جرایم که در اواخر سال 97 شاهد افزایش آن بوده‌ایم، کنترل شده و در بخشی دیگر مثل جرایم خشن و مهمه کاهش داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: پلیس استان یزد در حوزه کشفیات نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و ضمن اینکه بیشترین کشفیات پلیس در این استان موبوط مواد مخدر بوده در برخورد با باند‌های واردکننده مواد افیونی نیز عملکرد مطلوبی را داشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها