عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس باید با جوانان با زبان خودشان تعامل کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای جذب و همسو کردن جوانان با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس باید با زبان خودشان صحبت کنیم، جوان امروز جویای علم توأم با حقیقت است و ما باید پاسخ‌گوی تمام سوالات این نسل در حوزه‌های مختلف باشیم.
کد خبر: ۳۵۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ - 15July 2019

///احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص فرهنگ و ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و ضرورت تلاش مسوولان برای زنده نگه داشتن حماسه‌های آن دوران اظهار داشت: وقایعی که در طول تاریخ اتفاق می‌افتند، چه بخواهیم و چه نخواهیم به هیچ‌وجه از حافظه تاریخ پاک نمی‌شود؛ لذا دوران هشت سال دفاع مقدس ما نیز جزئی از تاریخ پر افتخار کشورمان است که هرگز فراموش نخواهد شد.

این مقام مسوول با توجه به این نکته که رمز موفقیت و پیروزی ملت و کشور ما در مواجه با توطئه‌های دشمنان، مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است، تدبیر، بصیرت و استقامت مردم انقلابی را عامل مهم پیروزی در جنگ تحمیلی دانست و گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس همان انقلابیونی بودند که با عزم و اراده راسخ رژیم سلطنتی را سرنگون کردند.

وی با بیان اینکه امروز دیگر زمان آن نیست که با روش و سنت‌های قدیمی نسل جدید را با آموزه‌های دوران دفاع مقدس آشنا کنیم، تصریح کرد: برای جذب و همسو کردن جوانان با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس باید با زبان خودشان صحبت کنیم، جوان امروز جویای علم توأم با حقیقت است و ما باید پاسخ‌گوی تمام سوالات این نسل در حوزه‌های مختلف باشیم.

احمدبیگی با بیان اینکه چگونه آثار باستانی ایران برای همگان به خصوص خارجی‌ها جاذبه پیدا کرده است، گفت: موضوع گردشگری جنگ باید برای همه مسئولان دغدغه باشد، چراکه این موضوع از عوامل مهمی در برجسته‌سازی رشادت و حماسه‌آفرینی رزمندگان است.

وی عملکرد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جهت ترویج فرهنگ و ارزش دو حادثه تاریخی کشور یعنی ظهور انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را مورد تقدیر قرار داد و گفت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس که در استان‌های مختلف ساخته و یا در حال احداث است نمونه‌ای از میراث فرهنگی و معنوی ایران است که مورد توجه و بازدید تمام اقشار جامعه به خصوص نسل جوان قرار می‌گیرد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اقداماتی که توسعه گردشگری جنگ در کشور نیاز دارد، بیان کرد: گردشگری جنگ نیاز به راهنمایان سفر تخصصی دارد که به جنگ تحمیلی اشراف کامل داشته باشند و راوی گردشگری جنگ باید تاریخ جنگ هشت ساله را به طور کامل بداند و برای گردشگران توضیح دهد.

وی گفت: گردشگری جنگ، نسل جوان را با ارزش‌های دفاع‌ مقدس، جان‌فشانی و فداکاری رزمندگانی که جان خود را در راه دفاع از وطن فدا کرده و به شهادت رسیدند، آشنا می‌کند و به نسل‌های دیگر نیز ارزش‌هایی مانند میهن‌دوستی و دفاع از وطن را یادآوری کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما هرچه داریم به واسطه مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است، گفت: با گذشت زمان یادگاران دوران دفاع مقدس از بین ما می‌روند و ما باید خاطرات این عزیزان را به نسل جوان منتقل کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار