وزیر بهداشت:

سرافرازی ما مرهون الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس می‌توان به گونه‌ای زندگی کرد که احساس غرور و سرافرازی داشت.
کد خبر: ۳۵۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ - 16July 2019

تعامل وزارت بهداشت با پیشکسوتان دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در سومین جلسه هیات امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که با حضور سرلشکر «صفوی» رئیس هیات امنای این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به اینکه درب این وزارتخانه همیشه بر روی بازماندگان و پرچمداران اندیشه دفاع مقدس باز است، اظهار داشت: باید به جوان امروز بیاموزیم با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس می‌توان به گونه‌ای زندگی کرد که احساس غرور و سرافرازی داشت؛ زیرا امروز از تهدید آمریکا نمی‌هراسیم.

وی با بیان اینکه اگر جوان امروز با روزگاران دفاع مقدس آشنا شد، یقیناً دچار بی خویشتنی نمی‌شود، یادآور شد: در دنیا سراغ نداریم که برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی، سازمان‌های بین المللی وساطتت نکنند؛ اما جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که یک متر از خاک کشورمان را نیز در میز مذاکره پس نگرفتیم.

وزیر بهداشت افزود: ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه و حتی می‌توان گفت که تنها‌ کشور منطقه است که به واسطه تلاش‌های صورت گرفته در بخش زیرساخت‌های دفاعی آن، اکنون هیچ کشوری جرأت ندارد که نگاه چپ به آن داشته باشد؛ در واقع اگر خلاف این را می‌پنداشتند، ما را یک لحظه هم رها نمی‌کردند.

دکتر نمکی ادامه داد: این در حالی است که دشمنان این مردم همواره نقاط ضعف را هدف می‌گیرند و به واسطه آن، زیرساخت‌ها را مورد اصابت قرار می‌دهند؛ به عنوان مثال امنیت و سلامت مردم یکی از موضوعاتی است که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است؛ زیرا بعضاً در تأمین برخی اقلام دارویی که باید آن‌ها را از دیگر کشور‌ها تامین کنیم، مانع ایجاد می‌کنند؛ به همین جهت، مدت‌هاست که برای تهیه داروی مورد نیاز مردم، خواب ندارم.

وی اضافه کرد: این تلاش‌ها بر خلاف ادعای دولت‌هایی صورت می‌گیرد که مدعی کمک به دیگران در زمینه مسائل انسان‌دوستانه هستند؛ اما شواهد نشان می‌دهد که این‌گونه نیست و آن‌ها قطعاً کمک نمی‌کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز کسی به مرز‌های جغرافیایی کشور ما حمله نخواهد کرد و اگر گروه‌های کم‌خرد حملاتی را انجام می‌دهند، این حملات هرچند ایذایی است، اما همین حملات هم توسط نیرو‌های مسلح کشورمان در نطفه خفه می‌شوند.

نمکی ادامه داد: تمام عزیزانی را که در دفاع از مرز‌های کشورمان حضور داشتند، دعوت می‌کنیم تا از مرز‌های پاکیزگی و معنویت کشور هم دفاع کنند. امروز موریانه‌ای که می‌تواند چارچوب‌های نظام را از بین ببرد، فساد سازمان‌یافته است.

وی تأکید کرد: آن‌هایی که در دفاع مقدس حضور داشتند، باید اکنون در این عرصه نیز ورود پیدا کنند و وضعیت حاصل از بی اعتمادی برخی افراد جامعه و فروپاشی بخش‌هایی از سرمایه‌های اجتماعی را که ناشی از وجود افراد زیاده‌خواه است، تغییر دهند؛ البته من هم در مقابل زیاده‌خواهان کوتاه نمی‌آیم و تا آخر ایستاده‌ام.

وزیر بهداشت همچنین بیان کرد: امروز ما به جای «مالک اشتر»ها، «مسلم بن عقیل‌»ها و «حمزه سید الشهدا»ها، «ابوذر‌»ها می‌خواهیم تا برای پاسداری از مرز اخلاق و معنویت و نیز پاسداری از خون شهدا یاریگر ما باشند؛ زیرا در شرایطی قرار داریم که برخی‌ها با دریافت دو میلیون یورو ارز به جای اینکه برای بیماران قلبی دستگاه‌هایی را وارد کنند، کابل برق می‌آورند!

نمکی افزود: البته وقتی هم متوجه این‌گونه تلاش‌ها می‌شویم، می‌بینیم که این افراد از مرز خارج شده‌اند. این‌ها چه کسانی هستند؟ آیا شهدا رفتند تا جیب این افراد پر شود؟! یا در مثالی دیگر می‌توان گفت که در روز‌های اخیر هفت پالت حاوی دارو‌های بدنسازی که تاریخ گذشته بودند را در گمرک کشف کردیم؛ این‌ها دارو‌هایی هستند که قرار بود برای استفاده در جامعه توزیع شوند؛ حال این سوال پیش می‌آید که این‌ها با چه کسانی هماهنگ هستند؟

وی ادامه داد: یادگاران دفاع مقدس امروز در کنار زندگی کردن با یاد شهدا باید در کنار ما با این‌گونه افراد که موریانه‌هایی برای این نظام هستند، مقابله کنند؛ البته موفق هم خواهیم شد؛ چون این کاری است که شروع کردیم و ادامه هم خواهیم داد.

وزیر بهداشت همچنین عنوان کرد: برای اجرای دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس برای دانشجویان پزشکی کاملا آمادگی داریم و علاوه بر این در مورد مرکز تحقیقات هم از تجربه دفاع مقدس در بحث سوانح کمک خواهیم گرفت؛ زیرا اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم، ضرر خواهیم کرد؛ همچنین کنگره شهدای بهداری رزمی را هم سال آینده با مسئولیت بنده برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین عنوان کرد: امروز تجربه دفاع مقدس و به خصوص بهداری رزمی ایران برای دنیا مثال‌زدنی است زیرا در خط مقدم بهداری رزمی، جراحی‌های پیچیده‌ای انجام می‌شد که در پیشرفته‌ترین بیمارستان‌ها در آن زمان انجام نمی‌شد.

نمکی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس یکی از دوران طلایی نظام بود، افزود: در روزهای ابتدایی جنگ، رزمندگان حتی کلاشینکف و ژ۳ هم نداشتند و عراقی‌ها لوله‌های تانک را وارد سنگر می‌کردند و بسیاری از رزمندگان شهید می‌شدند، اما امروز آن قدر پایگاه موشکی داریم که کسی جرأت نمی‌کند به این کشور چپ نگاه کند و این از افتخارات افرادی است که در این سنگر ماندند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار