مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

توان بازدارندگی جمهوری اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» گفت: امروز توان بازدارندگی جمهوری اسلامی در جغرافیای جهان اسلام گسترش یافته و انقلاب اسلامی از ملت­‌های مظلوم منطقه نیز دفاع می­‌کند.
کد خبر: ۳۵۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ - 16July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌­ریزی جشنواره فیلم و عکس «کهربا» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این نشست اظهار داشت: دفاع ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس علوی، حسینی و مهدوی بود و قداست این حماسه عظیم به همین دلیل است.

وی در ادامه به نقش رزمندگان خراسانی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: زمانی که شهر «فاو» به تصرف رزمندگان اسلام در آمد پرچم بارگاه منور رضوی بر بلندای مسجد این شهر به اهتزاز در آمد. رزمندگان خراسانی عموماً در عملیات­‌هایی که شرکت داشتند حامل پرچم امام رضا (ع) بودند. این ضرورت وجود دارد تا اینگونه مضامین در جشنواره «کهربا» پررنگ شود. آثاری که با مضمون نقش امام رضا (ع)، حرم مطهر و توسل به حضرت ثامن الحجج (ع) در دفاع مقدس تولید شده باید پیشتاز باشد.

توان بازدارندگی جمهوری اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دفاع همچنان باقی است گفت: دفاع از حریم، حرم و جای جای ایران اسلامی تداوم دارد و در این راه جمعی از جوانان این مرز و بوم جان خود را فدا می‌­کنند.

یوسفعلی‌­زاده خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نه تنها در جای جای ایران اسلامی بلکه در منطقه و جغرافیای جهان اسلام جریان دارد و شکل­‌گیری جبهه مقاومت در ممالک اسلامی که توفیقات زیادی را به همراه داشته از برکات این دفاع مقدس است.

این مسئول تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی علی‌رغم عربده کشی‌­های نظام سلطه در برابر توطئه­‌های استکبار مقاومت کرد و این پایمردی سبب شد تا دنیای استکبار در مقابل عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورد.

وی تأکید کرد: امروز جمهوری اسلامی به توان بازدارندگی دست پیدا کرده و این آمادگی را دارد تا از منافع ملی و انقلابی خود دفاع کند. این اقتدار در جغرافیای جهان اسلام نیز گسترش یافته و انقلاب اسلامی از ملت­‌های مظلوم منطقه نیز دفاع می­‌کند.

توان بازدارندگی جمهوری اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه جشنواره «کهربا» حامل پیام دفاع مقدس است ابراز داشت: جشنواره «کهربا» از آثاری که بتواند به زبان هنر این حقایق را منعکس کند حمایت خواهد کرد. این حقایق اگر در قابل فیلم به جامعه عرضه شود مطمئناً بر افکار عمومی اثر خواهد گذاشت و پیام دفاع مقدس که هنوز استمرار دارد به نسل­‌های حال و آینده منتقل می­‌شود.

وی در پایان اطلاع‌­رسانی و تبلیغ هر چه بیشتر جشنواره، تبیین و ضرورت جشنواره به عنوان یک ظرفیت مهم برای انتقال پیام دفاع مقدس و تأمین پشتیبانی و مساعدت­‌های مورد نیاز جشنواره با تکیه بر همکاری­‌های بین بخشی را ضروری دانست.

توان بازدارندگی جمهوری اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها